Tom en Johno waren aan het graven voor het kampvuur. Plots vonden ze een bom! Op de teller stond dat ze nog 60 minuten hadden om de bom te ontmantelen. Dit konden ze onmogelijk alleen...

Ze hadden de hulp nodig van alle leden. Elke bubbel kreeg een eigen taak, als ze deze taak tot een goed einde brachten konden ze samen de bom onschadelijk maken.

De bom bestond uit veel draadjes. ‘Welke zou er doorgeknipt worden!?’ Dat was de grote vraag die door de Kabouters en Speelclub achterhaald werd. Door verschillende opdrachten vonden deze leden dat oranje de kleur was die de bom onschadelijk maakte.

De Rakkers en de Toppers ontdekten via een grote kaart dat er op hun terrein een kist te vinden was. In deze kist zouden ze het materiaal vinden om de kabel door te knippen. Helaas was de verstopplaats niet al te gemakkelijk. Ze hadden diep moeten graven!

De kist met materialen was op slot... Gelukkig hadden we onze slimme Kerels en Aspi’s nog die via moeilijke opdrachten en raadsels de code konden kraken.

Tijl kreeg de eer om het kabeltje over te knippen. Het kamp was gered! Wat een moedige leden hebben we toch bij Chiro Herk!

Dag 8 in de ogen van de Kerels

Beste Bloglezers

Na het nachtspel van vorige dag konden zwel da Aspi’s, kerels en leiding wel wat extra slaap gebruiken! In plaats van te slapen sliep de leiding tot 8 uur en ook de leden konden een uurtje extra slapen.

Nadat we gewekt werden door de ochtendtune werden alle leden direct naar het podium geroepen voor het ochtendturnen. Dit werd gebracht door Bart en Thibault (2 leiders van een andere bubbel maar weliswaar op afstand) De slaapkoppen werden al wat sneller wakker door te dansen op tijdloze klassiekers zoals ‘YMCA’, en de macarena.

Na het tandjes poetsen en openingsformatie werden we verrast door lekkere koffiekoeken en pistolets. Een lekker ontbijt op een zondag ochtend.

In de voormiddag hadden de leiders van de kerels en aspi’s samen een activiteit voorzien: handicapgames. We lieten ze dat het Aspi’s vs Kerels games waren maar na een paar spelletjes mengden we de twee afdelingen en brachten wat handicappen aan. Deze handicappen hielden in dat we twee mensen aan de handen en voeten samen vast maakten, vuisten samen plakken een borstelsteel in de nek (denk aan jezus aan het kruis) na deze spelletjes wachtte hen nog een verrassing. Tijdens het eten werden hun handen vastgebonden met sjorkoord aan de persoon aan de overkant van de tafel. Dit zorgde voor heel wat gemors en gesukkel maar ook veel gelach en grappige momenten.

Na het middageten vonden de platte rust plaats waar de leiders gebruik van maken om hun groepsfoto te maken. (En uiteraard uit te rusten).

Namiddag had het X-team een spel voorbereid maar wegens de maatregelen konden ze er jammer genoeg niet bij zijn. Ze hadden een getailleerde lijst met instructies achtergelaten om de leiders in te lichten. De drie bubbels moesten samen werken (aparte spelen) om zo een bom uit te schakelen die gevonden was op de kampweide. Uiteraard na een grote inspanning te leveren werd deze onschadelijk gemaakt!

Tot slot hadden we nog een verrassing omdat het laatste avond was dat we konden samen zitten in ons kampje! Een lekker gebakken appeltje op het vuur met suiker en kameel!

En amai dat smaakte!!!