Dag 2: Het bos van de 4 verleidingen (Groot bosspel)

Remie en Romelus komen aan in de tempel van Priapus. Voordat ze binnengaan vertelt Romelus dat de tempel van Priapus een van de oudste Romeinse tempels is die er bestaat. In de tempel wordt de God Priapus aanbeden, de God van vruchtbaarheid, planten, vee en mysterieuze objecten.

Een oude geleerde en vooral behaarde wijze man heet hen welkom en vraagt wat ze komen doen op deze heilige plaats. “Hebben jullie problemen met uw boerderij of uw vrouw?”, vraagt de wijze man.

Romelus toont zonder twijfel meteen het perkament aan de wijze. De wijze wordt hierdoor heel enthousiast en meldt de jongens dat ze met dit stuk perkament de Romeinse robijn vinden. Deze robijn laat de vinders toe om 2 wensen te doen. Ze mogen alles wensen behalve nog meer wensen want ja zo werkt het niet.

Remie en Romelus dromen luidop. Remie bedenkt meteen dat dit de oplossing is om terug thuis te geraken, om terug zijn normale leven te leiden. Ook Romelus is aan het dagdromen wat hij zou kunnen wensen. Het hart van de dochter van de keizer waar hij zo smoorverliefd op is. Dit is zijn kans om haar liefde te winnen! Of zou hij toch zo een lekker op het vuur gegrild everzwijn wensen? Nee, nee hij bedenkt zich en weet dat hij echt verliefd is op de prinses.

De wijze behaarde man wijst hen erop dat de kaart nog niet volledig is. “Kijk maar,” zegt hij “hier zit nog een gat en daar ontbreekt nog een heel stuk.” Maar de oude wijze man weet wel waar het eerste stuk zich bevindt en stuurt de jongens naar het bos van de 4 verleidingen.

Onderweg naar het bos van de 4 verleidingen zijn de jongens aan het babbelen over het verschil tussen de toekomst en de Romeinse tijd. Remie vertelt een beetje op een klagende manier dat in zijn tijd ze niet meer zo ver moeten wandelen omdat ze altijd met de auto of met de fiets ergens naar toe kunnen gaan.

Romelus is helemaal in de wolken over de toekomst en vindt het allemaal zeer cool. Hij snapt wel niet wat een auto is en vraagt of dat zoiets is als een paard op wielen.

Plots komen ze een heks tegen die hun komt waarschuwen.  Romelus vertelt dat ze op zoek zijn naar iets en dat hier ergens zou moeten liggen. De heks vertelt hun dat ze moeten oppassen omdat dit is geen normaal bos is maar een heel speciaal bos. Ze heeft het jaren geleden betoverd met vier zonden: “Hebzucht, wraak, hoogmoed en lust”. Als ze aan één van deze zonden toegeven, blijven ze voor altijd in het bos ronddwalen.

Uiteindelijk vraagt de heks wat Remie en Romelus in het bos komen zoeken. Remie en Romelus antwoorden dat ze op zoek zijn naar de kaart die hen naar de Romeinse robijn zou leiden. De heks bevestigt dat de kaart in duizend stukjes over het bos verspreid ligt. Maar als ze alle stukjes vinden wil de heks de kaart terug samenstellen.

Groot bosspel : stukken kaart verzamelen

Remie en Romelus geven alle stukjes van de kaart aan de heks. Maar omdat zij de kaart ook wilt, betovert ze Remie en Romelus alsnog. Romelus begint rusteloos rond te dwalen maar Remie blijft normaal. De heks is verbaasd dat het geen effect heeft op Remie. Hij zegt dat dit komt omdat hij van 2020 is. Remie loopt snel naar Romelus toe en slaat hem recht in zijn gezicht. Romelus schrikt en vraagt wat er is gebeurt. Remie legt uit dat de heks hem heeft betoverd en hij hem terug wakker heeft gemaakt. Door de betovering en de slag heeft Romelus verschrikkelijke hoofdpijn gekregen en vraagt aan Remie als hij hiervoor een oplossing heeft van de toekomst.

Remie weet wat je moet doen wanneer je hoofdpijn hebt en je je maar suf voelt na een zware avond of een bosspel zoals dit was. Maar hij weet wel niet waar hij de ingrediënten kan vinden om een dafalgan te maken.

Groot bosspel voor ingrediënten dafalgan.

Door de dafalgan gaat Romelus zijn hoofdpijn over,ze gaan samen terug naar de tempel om uitleg te vragen over het kaartstuk, want ze snappen helemaal niets van het nieuwe stuk.

Dag 2 in de ogen van de Kabouters

Louis V. Bram Vic Tuur K.
Yanou Rune Tuur V. Roderick
Toon Lowie G. Mathias Casper
Galasso Lenn Kobe Louis D.
Olivier Gus Mathis Naïm

Dit zijn niet enkel alle namen van al de kabouters aanwezig op kamp, maar dit is ook de opstelling van de kabouters in hun schildpadformatie. Aangezien we samen met Romelus en Remie op zoek zijn naar de Romeinse Robijn hebben we ons al helemaal ingeleefd in het Romeinse leger. Dag 1 begon met het maken van Romeinse schilden en uiteindelijk het gebruiken van deze schilden in een schildpadformatie. Deze schildpadformatie is niet enkel een goede leger techniek maar ook goede teambuilding waarin iedereen moet samenwerken om samen een groot geheel (een groot schild) te vormen. Alle kabouters deden hun uiterste best om er samen een mooi resultaat van te maken dat te zien is in het filmpje hier onder.

Op dag 2 hebben de kabouters hun best gedaan om Romelus en Remie te helpen met het zoeken van de 1000 stukjes van het verloren stuk van de kaart voor de Romeinse Robijn. Na enkele uren hadden ze uiteindelijk genoeg stukken kaart verzameld om Romelus en Remie verder op weg te helpen.

Dit was geen gemakkelijke taak, de heks werkte hen constant. Ze moesten slingeren en klimmen om hun opdracht te voltooien.

Op het einde van de dag speelden we een gezamenlijk spel met de speelclub. De leden vonden dit super. Na een wasje en een plasje kropen de kabouters in hun bed. SLAAPLEKKER !!