Dag 4: De kaartenmaker (klein bosspel)

De jongens komen aan bij de tempel. Ze laten de kaarten zien aan de oude wijze man.

De wijze vertelt hun dat ze dat heel goed gedaan hebben. De jongens hebben nu het 2de stuk van de kaart. Maar de wijze ziet wel dat er brandplekken, gaten en verf op de twee stukken kaart hangen. Hij stuurt Remie en Romelus naar de kaartenmaker Kaseo om de stukken te laten repareren.

De jongens gaan naar de kaartenmaker.

Eenmaal aangekomen bij de kaartenmaker heet Kaseo hun welkom en vraagt wat hij voor hun kan betekenen. Remie legt uit dat ze hun kaart komen laten maken en dat ze deze zeer dringend nodig hebben.

Kaseo kijkt naar de kaart en merkt op dat het wel een heel speciale kaart is. Hij wil hen wel helpen maar heeft helaas deze stoffen niet meer. Dit komt omdat het zo oude stoffen zijn en dat die van verre landen moeten komen. Hij zegt wel dat ze geluk hebben omdat ze sinds kort hier redelijk in de buurt te vinden zijn. Zonder deze kan hij de kaart helaas niet herstellen.

De kaartenmaker stuurt de jongens op pad om deze te verzamelen.

Spel voor de stoffen van de kaart

De jongens komen terug aan bij de kaartenmaker.

Kaseo had dit niet verwacht maar begint meteen de kaart te maken. Maar dit gaat wel even duren. Als hij klaar is gaat hij de kaart opsturen met herculespost.nl. Dit wordt dan zo snel mogelijk bezorgd.

De jongens gaan rustig terug naar het dorp en wachten vol ongeduld op de postbode.

Dag 4: De herberg (Bonte avond)
De jongens gaan met het gerepareerde stuk kaart terug naar de tempel.

Onderweg komen de jongens een affiche tegen met ‘Feest in de herberg’. Het probleem is dat de datum wat weggevaagd is. Dus ze besluiten om toch eens te kijken in de herberg. Onderweg legt Romelus uit dat het eigenlijk meestal rustig is in de herberg. Mensen komen hier na een zware werkdag even hun miserie wegdrinken. Iedereen is er stil en in zichzelf gekeerd. Remie snapt het nog niet helemaal en vindt het maar vreemd. Ze wandelen verder naar de herberg.

In die herberg is het inderdaad maar saai. Iedereen zit ver van elkaar en het is er heel erg stil. Remie wil meer sfeer in de tent brengen. Remie begint iedereen te overtuigen om mee te doen met zijn zingen en zorgt voor meer sfeer.  Dit lukt jammer genoeg niet zo goed. Hij bedenkt dat rivaliteit altijd zorgt voor een gezonde wedstrijd. Hij vraagt welke gilde het beste kan drinken en feesten. Al snel is er een heuse wedstrijd.

Bonte avond

De jongens worden met een kater wakker. Ze gaan daarna door naar de tempel.

Dag 4 in de ogen van de Speelclub

What’s up, wij zijn de speelclub.
Vandaag is onze dag gestart met een leuke ochtendtraining. We deden alle mogelijke gekke dingen die we konden met een bal om op een sportieve manier wakker te worden.

Hierna aten we een super lekker ontbijtje om kracht op te doen voor de zware dag. Worst, bonen, spek, ei, ... je kan het misschien al raden, maar onze maagjes werden gevuld met een traditionele English breakfast.

Na het lekkere ontbijt, speelden we samen met de kabouters de grote drie-groepsspelen. Dit zijn spelletjes zoals trefbal, paarden kopen, kurkenroof, ... die in drie teams tegen elkaar gespeeld werden. Na alweer een goede maaltijd en een welverdiende platte rust, zijn we er meteen weer in gevlogen met een bospel. Hierbij gingen de leden kleine spelen doen om ballenbadballen te verzamelen zodat ze de schatkaart konden repareren.

HOERAAA!! Goed nieuws!
Terwijl we konden genieten van een super deluxe bbq, werden we verwend met onze eerste post. Deze werden gebracht door onze nieuwe postbodes Joe en Toe, twee handige klussers.

Na wat leesplezier van het thuisfront, ging de bonte avond van start. Hier werd door iedere groep een spel gespeeld om de sfeer in het café terug de hoogte in te brengen. Of we ons geamuseerd hebben? Die vraag moet je niet eens stellen 😉

De avond eindigde met het toppunt waarbij het verliezende team van de aspi's begoten werd met een vettige juice van etensresten.

Zo, dit was alweer onze zeer bewogen dag. Nu kruipen we moe maar voldaan ons bedje in.

Tot morgen!