De goblin pikkedieven (Bonte avond)

De jongens komen aan in een herberg. Ze besluiten dat ze even willen uitrusten. Ze zetten zich aan een tafel. Aan een andere tafel zitten een bende goblins. Hij merkt de jongens op en ziet in hun zak iets blinken. Eén goblin praat tegen de rest in een goblinstem: “hey jongens, zien jullie die twee gasten, volgens mij hebben ze glimmende stenen bij, gaan we ze stelen?”

De kleinste goblin besluit de stenen te jatten. Als dit lukt roept hij het uit. De jongens horen dit. Ze draaien zich om en Edgar merkt direct dat zijn stenen gestolen zijn. De goblins willen de stenen niet terug geven. Ze hebben het nooit naar hun zin en stelen is hun enig plezier.

De jongens vragen: “kunnen jullie dan niets anders leuks verzinnen dan dingen stelen?” “Zijn er hier geen feestjes ofzo”. De goblins kijken geschrokken, ze spreken het woord maar vreemd uit “feestje?!!?” wat is een feestje? De jongens vertellen dat een feestje een soort ding is waar we veel plezier maken, lachen, dansen, drinken en eten. De goblins vertellen dat de heks dit verbannen heeft, vreugde en plezier mogen in Fantasia niet meer.

De jongens kunnen hun oren niet geloven. Ze willen een deal maken, “we gaan deze herberg omtoveren en we gaan een giga groot feestje geven. En de heks kan de pot op! Als jullie het naar uw zin hebben dan geven jullie de stenen terug, is dat een deal?” De goblins twijfelen even maar stemmen dan toe.

Spel om een giga groot feest te bouwen

Het feest is een banger, de goblins hebben het geweldig naar hun zin, ze denken niet meer aan de heks. Ze geven de stenen met plezier terug aan de helden. “Vanaf nu elke vrijdag een feestje” roepen ze nog “de pot op met die heks”. In de hoek van de herberg zien ze een sexy goblin. Ze besluiten de meisje goblin te versieren.

De jongens gaan verder op pad.

Dag 5 in de ogen van de Speelclub

Met 25 op kamp is een hele boel. Gelukkig zijn we niet enkel de grootste maar ook de leukste groep.

Op de eerste dag gingen we het warme weer uitzitten aan de beek, deze bracht voldoende verkoeling. Op dag 2 liepen we en op dag 3 wandelden we. Gisteren speelden we in het bos en vandaag speelden we gokspelletjes. De jongens moesten hun eigen kunnen inschatten en zoveel mogelijk kaartjes verdienen. De winnaars van dit spel waren Toon, Arthur en Naìm.

Door de dag kwam het x-team ook en deze zorgde voor een spectaculair spel. De leiders hadden even wat welverdiende rust.

In de avond kwamen Edgar en Peter in een mooie herberg, hier werden spijtig genoeg hun edelstenen gestolen. Samen met de speelclub zorgde we ervoor dat Edgar en Peter de edelstenen terugkregen. De goblins zijn terug gelukkig en we zijn weer een stap dichter bij een vreugdevol Fantasia.

Met de speelclub hebben we dit kamp al veel meegemaakt. We gaan er nog een spetterend kamp van maken met deze toffe bende. Morgen is het bezoekdag, een dag waar de speelclub hard naar uitkijkt. Nu gaan de jongens slapen want ze zijn moe, SLAAPLEKKER 🛌