Welkom in Fantasia

Het land van Fantasia is een plek waar alles mogelijk is, je grootste Fantasie is hier werkelijkheid.

In Fantasia zijn er 5 koninkrijken: het koninkrijk van de dwergen met als hoofdstad Meliput, het koninkrijk van de reuzen met als hoofdstad Valkenrots, het koninkrijk van de feeën met als hoofdstad Nimfia, het koninkrijk van de heksen met als hoofdstad Wicca en het koninkrijk van de trollen met als hoofdstad Trolbanië.

Heel vroeger bij de creatie van het land werden 5 magische edelstenen verdeeld aan de leiders van elk koninkrijk. De stenen bevatten veel magische kracht en kunnen samen portalen openen naar andere werelden.

Een oude koning kon met vrede en vriendschap de 5 koninkrijken samenvoegen, hij trouwde met een bloedmooie vrouw. Ze hadden samen één kind: prins Caspian. Hij zou ooit koning worden. De vrouw van de koning ging onverwachts dood, en hij hertrouwde met een vrouw uit het heksenrijk. Heks Strega leek op het eerste zicht een perfecte nieuwe vrouw. Toen de oude koning ook dood ging mocht prins Caspian koning worden. Strega liet haar ware aard zien en vervloekte onze prins, hij veranderde hem in een kikker en gooide hem in het meer van miserie.

Nu regeert Heks Strega als een tiran over Fantasia, haar doel? Alle vreugde, vriendschap en vrede uit Fantasia verbannen.

Falkor de wijze probeerde samen met 3 helden haar te stoppen, maar ze was te machtig geworden. Ze sneed de vleugels van Falkor af en verwoestte de helden hun krachten.

75 jaar later is Fantasia een hel geworden, de heks zorgt ervoor dat iedereen in Fantasia treurig is. In dit Fantasia speelt ons verhaal zich af, een Fantasia dat helden nodig heeft om het land te redden.

Een vreemde spiegel in de antiekwinkel (vertrekmis)

Twee broers, Edgar en Peter, komen in een oude winkel, ze hebben wat zakgeld van hun ouders gekregen en mogen iets kopen voor op hun kamer. Ze vragen aan de eigenaar of ze iets avontuurlijks kunnen kopen. De eigenaar heeft iets speciaal voor de jongens. Hij wijst hen een oude spiegel en vertelt dat deze magisch is.

Benieuwd nemen de jongens de spiegel mee naar hun huis. Ze zetten hem op hun kamer. Ze kijken naar de spiegel. Ze roepen op de spiegel “portaal open u” en “simsalabim” maar er gebeurt niets.

Edgar klopt boos op de spiegel. “Die vuile oude antiekeur heeft ons vies belogen ja! We brengen dit stuk afval direct terug weg” . Opeens activeert de spiegel, de stenen rond de spiegel beginnen licht te geven  en de jongens worden in de spiegel gezogen.

Hun avontuur begint.

Aankomst in Fantasia, het koninkrijk van de trollen (Uitleg regels jongsten)

De jongens vliegen door een portaal in het bos. Ze zijn aangekomen in het land Fantasia.

Ze  lopen naar het dichtstbijzijnde huis dat ze zien. Ze kijken door het raam. . Ze zien, ze kunnen hun ogen  niet geloven, TROLLEN.  Terwijl ze door het raam aan het kijken zijn komt er een trol achter hun. De trol tikt hen op hun schouders. Ze schieten zich een ongeluk. Ze smeken, eet ons niet op aub.

De trol lacht. Ik ben trol Salomon, ik eet geen mensen. Hahahahahah. Ik ben een beetje de baas van het trollenland. Willen jullie een rondleiding in mijn hoofdstad? De jongens knikken, Salomon lacht luid. Ik laat jullie alles in mijn dorp zien!

Rondleiding in de hoofdstad van het koninkrijk van de trollen, Trolbanië

Na het rondleiden zijn de jongens stikkapot. Ze vallen bijna rechtop in slaap. Salomon wijst hen een plekje waar ze kunnen dutten. Zo door een portaal reizen maakt je heel moe.

Dag 1 in de ogen van de Rakkers

Dit jaar speelt het verhaal zich af in het land van Fantasia. De broers Edgar en Peter belanden door een zoektocht naar avontuur in dit magische land.
Ze komen plots een groep enge trollen tegen en verschieten zich een ongeluk. Maar gelukkig blijken het vriendelijke trollen te zijn die hun een rondleiding willen geven in het land van de trollen, Trolbanië.

Eindelijk is het zover
Alle leden hebben enorm uitgekeken naar het leukste evenement van het Chiro-jaar, namelijk kamp. Het is immers al sinds 2018 geleden dat Chiro Herk nog een kamp in de Ardennen heeft mogen meemaken.

Deze morgen waren er nog heel wat kleine oogjes bij maar eenmaal op de kampweide werden ze al snel groter.
De Rakkers hebben zich eerst volledig geïnstalleerd in de rakkertent. Om vervolgens de kamp omgeving te gaan verkennen. Om af te koelen op de heetste dag ooit gemeten zijn ze verfrissing gaan opzoeken in een rivier. Sommige leden toonden hun beste dam-bouw-skills terwijl andere liever zonnebaden. Tijdens het 4-uurtje hadden sommige alweer een hongertje maar die werd snel gestild door de lekkere moederkoek. Na een dagje ravotten in het water smaakte het koninginnenhapje dubbel zo hard. Het was een leuke maar ook vermoeiende dag. Daarom waren de rakkers blij wanneer ze onder hun lakens konden kruipen.