Dag 2 |
De klim naar de top van de wereld, een bezoekje aan Falkor de wijze (Zweedse)Als de jongens terug wakker worden liggen ze op een mooi dekentje. De trollen zitten rond hen, hoe gaat het vragen ze. Edgar en Peter hebben duizend-en-één vragen. Waar zijn we nu eigenlijk? Hoe geraken we terug thuis? Waarom zijn hier magische wezens? De trollen lachen, jullie moeten direct naar naar Falkor, hij zal je alles uitleggen, Ik zal jullie de weg wijzen zegt Salomon. Spel om de berg te beklimmen waar de oude wijze woont. Ze komen aan bij de oude wijze. De oude wijze is een draak. Hij vertelt de jongens alles wat vooraf ging.
De vogelverschrikker, de leeuw en de robot (Keuze activiteit)Op weg naar Meliput zijn de jongens volledig de weg kwijt. Ze komen voorbij een hut en besluiten aan te kloppen. Er komen 3 vreemde figuren naar buiten. Er verschijnen een leeuw, een robot en een vogelverschrikker. De 3 figuren vragen wat de jongens doen. “We zijn de weg kwijt en we weten niet in welke richting we verder moeten lopen, kunnen jullie ons helpen?” De 3 figuren lachen, tuurlijk weten ze de weg. “We zijn de oude helden van Fantasia, we kennen Fantasia als onze binnenzak. Maar eerst is er iets dat jullie voor ons zouden kunnen doen. De heks heeft ons vroeger verslagen en heeft dingen van ons afgepakt. Nu zijn we niet echt helden meer. Zouden jullie deze dingen voor ons terug kunnen krijgen? “ De figuren stellen zich voor: “Ik ben de leeuw, vroeger was ik moedig maar de heks heeft mijn moed afgepakt.” “Ik ben de robot, vroeger was ik een gewone man maar de heks heeft mijn hart afgepakt, nu kan ik niks meer voelen.” “Ik ben de vogelverschrikker, de heks heeft mijn hersenen afgepakt en nu kan ik niet meer goed denken.” De leeuw gaat verder: “zouden jullie deze dingen voor ons kunnen verdienen?”
Spel om hersenen, moed en een hart te kunnen verdienen. De helden krijgen hun dingen terug. Ze zijn blij en vinden terug kracht. Ze hebben genoeg van de heks. Ze besluiten mee te vechten en niet langer met de pakken te blijven zitten. Ze wijzen de helden naar de volgende stad en gaan zelf op pad om ook terug helden te worden.
Aankomst in Meliput, koninkrijk van de dwergen (Iets nieuws)
De broers komen aan in de hoofdstad van het koninkrijk van de dwergen. Het is een stad waar de industrie overheerst. De dwergen werken in fabrieken van ’s ochtens tot ’s avonds. De heks heeft de dwergen allemaal aan elkaar geketend, en ze voeren dwangarbeid uit voor de heks. Ze worden opgedragen om wapens te maken voor het leger van de heks. De broers spreken met de directeur van de fabriek. Sven de directeur. Hij is ook de bezit hebber van de edelsteen die ze nodig hebben. Deze krijgen ze van Sven als ze de dwergen bevrijden. De directeur weet dat er enkele dwergen ooit ontsnapt zijn, één van die dwergen weet waar de heks ooit de sleutel van alle kettingen heeft verstopt. Peter en Edgar gaan de sleutels zoeken, ze moeten wel oppassen voor de vliegende apen van de heks, als deze hen vinden binden ze hen ook vast. Spel om de dwergen te bevrijden uit de ketens. De dwergen zijn vrij, Sven geeft de jongens zijn edelsteen. Het is een smaragd. De jongens vertrekken verder op pad. |
Dag 2 in de ogen van de Kabouters |
Vandaag begon de dag voor de kabouters zonder zweet op het voorhoofd. Maar deze druppels werden al snel gevormd door het bezoekje van de boswachters, die voor een intense ochtendgymnastiek zorgden. Na een stevig ontbijt werd iedereen op pad gestuurd voor een helse triatlon door wind en water! Na deze tocht ontmoetten we Falkor de Wijze. Hiermee werd de eerste edelsteen bemachtigd, dus nog 4 te gaan?!
Wij kabalties liepen vandaag een grote toer |
1
Dag 1 |
2
Dag 2 |
3
Dag 3 |
4
Dag 4 |
5
Dag 5 |
6
Dag 6 |
7
Dag 7 |
8
Dag 8 |
9
Dag 9 |
10
Dag 10 |