1

Dag 1

2

Dag 2

3

Dag 3

4

Dag 4

5

Dag 5

6

Dag 6

7

Dag 7

8

Dag 8

9

Dag 9

10

Dag 10

Dag 2

De klim naar de top van de wereld, een bezoekje aan Falkor de wijze (Zweedse)

Als de jongens terug wakker worden liggen ze op een mooi dekentje.  De trollen zitten rond hen, hoe gaat het vragen ze. Edgar en Peter hebben duizend-en-één vragen.  Waar zijn we nu eigenlijk? Hoe geraken we terug thuis? Waarom zijn hier magische wezens?

De trollen lachen, jullie moeten direct naar naar Falkor, hij zal je alles uitleggen, Ik zal jullie de weg wijzen zegt Salomon.

Spel om de berg te beklimmen waar de oude wijze woont.

Ze komen aan bij de oude wijze.

De oude wijze is een draak. Hij vertelt de jongens alles wat vooraf ging.

 

De vogelverschrikker, de leeuw en de robot (Keuze activiteit)

Op weg naar Meliput zijn de jongens volledig de weg kwijt. Ze komen voorbij een hut en besluiten aan te kloppen. Er komen 3 vreemde figuren naar buiten. Er verschijnen een leeuw, een robot en een vogelverschrikker. De 3 figuren vragen wat de jongens doen. “We zijn de weg kwijt en we weten niet in welke richting we verder moeten lopen, kunnen jullie ons helpen?”

De 3 figuren lachen, tuurlijk weten ze de weg. “We zijn de oude helden van Fantasia, we kennen Fantasia als onze binnenzak. Maar eerst is er iets dat jullie voor ons zouden kunnen doen. De heks heeft ons vroeger verslagen en heeft dingen van ons afgepakt. Nu zijn we niet echt helden meer. Zouden jullie deze dingen voor ons terug kunnen krijgen? “

De figuren stellen zich voor: “Ik ben de leeuw, vroeger was ik moedig maar de heks heeft mijn moed afgepakt.” “Ik ben de robot, vroeger was ik een gewone man maar de heks heeft mijn hart afgepakt, nu kan ik niks meer voelen.” “Ik ben de vogelverschrikker, de heks heeft mijn hersenen afgepakt en nu kan ik niet meer goed denken.” De leeuw gaat verder: “zouden jullie deze dingen voor ons kunnen verdienen?”

De leeuw zegt dat ze wat rituelen en spelletjes kennen om het hart, de hersenen en de moed terug te vinden. Ze moeten enkel nog volk hebben die deze spelletjes kunnen spelen. De leiders en leden helpen. De leiders bieden zich aan om de spellen en rituelen te leiden. De leeuw vertelt telkens wat de leiders moeten doen.

 

Spel om hersenen, moed en een hart te kunnen verdienen.

De helden krijgen hun dingen terug. Ze zijn blij en vinden terug kracht. Ze hebben genoeg van de heks. Ze besluiten mee te vechten en niet langer met de pakken te blijven zitten. Ze wijzen de helden naar de volgende stad en gaan zelf op pad om ook terug helden te worden.

 

Aankomst in Meliput, koninkrijk van de dwergen (Iets nieuws)

 

De broers komen aan in de hoofdstad van het koninkrijk van de dwergen. Het is een stad waar de industrie overheerst. De dwergen werken in fabrieken van ’s ochtens tot ’s avonds. De heks heeft de dwergen allemaal aan elkaar geketend, en ze voeren dwangarbeid uit voor de heks. Ze worden opgedragen om wapens te maken voor het leger van de heks.

De broers spreken met de directeur van de fabriek. Sven de directeur. Hij is ook de bezit hebber van de edelsteen die ze nodig hebben. Deze krijgen ze van Sven als ze de dwergen bevrijden.

De directeur weet dat er enkele dwergen ooit ontsnapt zijn, één van die dwergen weet waar de heks ooit de sleutel van alle kettingen heeft verstopt.

Peter en Edgar gaan de sleutels zoeken, ze moeten wel oppassen voor de vliegende apen van de heks, als deze hen vinden binden ze hen ook vast.

Spel om de dwergen te bevrijden uit de ketens.

De dwergen zijn vrij, Sven geeft de jongens zijn edelsteen. Het is een smaragd.  De jongens vertrekken verder op pad.

Dag 2 in de ogen van de Kabouters

Vandaag begon de dag voor de kabouters zonder zweet op het voorhoofd. Maar deze druppels werden al snel gevormd door het bezoekje van de boswachters, die voor een intense ochtendgymnastiek zorgden. Na een stevig ontbijt werd iedereen op pad gestuurd voor een helse triatlon door wind en water! Na deze tocht ontmoetten we Falkor de Wijze. Hiermee werd de eerste edelsteen bemachtigd, dus nog 4 te gaan?!
Na het vullen van de maagjes en een platte rust, konden de kabouters er weer helemaal tegenaan. Ze kregen de keuze tussen meerdere activiteiten om de oude helden van hun spreuken te bevrijden. Om de dag af te sluiten werden we nog op de proef gesteld door Strega de heks en haar vliegende apen die de dwergen van Meliput in haar greep had. Toen alle dwergen bevrijd waren, kon iedereen met een gerust hart gaan slapen.

Naast al deze pret kruisten de kabouters de paden met de beekman, de moerasman, de duikman en de jagerman. Deze mannen dragen een heel pak avonturen mee, doorheen het kamp wordt dit nog allemaal duidelijk. Het enigste wat we nu weten is dat ze op zoek zijn naar hun boot?!?

 

Wij kabalties liepen vandaag een grote toer
Het heet Zweedse en was wel echt stoer
Op het einde waren we wel moe 
Je weet echt nie hoe
Het eten smaakte weer
Spinaziesoep mag wel nog een keer
In de namiddag mochten we kiezen wat we deden
Van dammen bouwen tot klei kneden
Keuzeactiviteit was gaaf
Ja, op kamp zijn we braaf
Daarna weer wat voetballen of een kussengevecht in de tent.
Op kamp wordt ik een echte vent
We gingen op zoek naar een schat
Wat was me dat!
Nog vlug eventjes naar het wc
Uiteindelijk lig ik in men bedje na dag 2.

Foto's van Dag 2



























1

Dag 1

2

Dag 2

3

Dag 3

4

Dag 4

5

Dag 5

6

Dag 6

7

Dag 7

8

Dag 8

9

Dag 9

10

Dag 10