Zuurstof te kort: kleinbosspel (dag 8 voormiddag)

Voor de ingang van de graftombe zien Jaco en Stick een oude man zitten. Jaco vraagt wat er met hem scheelt. De man vertelt dat hij een tekort aan zuurstof heeft. Dit komt door ouderdom en zijn hele leven in de graftombe te hebben geleefd. Hij legt uit dat er hoger in de lucht meer zuurstof is. Maar hier kan hij nooit geraken. Hij zou een toren moeten bouwen. Om vervolgens een paar potjes met zuurstof te vullen. Door zijn leeftijd is dit niet meer mogelijk. Jaco stelt voor dat wij hem kunnen helpen met de toren te bouwen en wat zuurstof te verzamelen. Er zijn immers genoeg leden om zuurstof te verzamelen bij Chiro-Herk.

Dag 8 in de ogen van de Aspi's

Dag 8 : de meest verwarrende dag van allemaal.

Vroeg voor de leden werden wij als aspiploeg gewekt voor onze aspileiding.

Na een zeer intensief ochtendturnen van Ethan en Dries P. Was iedereen er helemaal klaar voor.

De leden deden samen met ons de openingsformatie en genoten van een heerlijk ontbijt.

TOT

Plots de aspileiding gedaan was na het ontbijt….

We moesten de oude man aan de tempel helpen door zuurstof te verzamelen tijdens het klein bosspel.
Na een zeer origineel spel waarin de leden spullen moesten bemachtigen om een hoge toren  te bouwen, was het al weer tijd voor het nodige hout van het kampvuur te verzamelen.  Na de nodige splinters, bloed, zweet en gebroken ruggen konden we onze buik vullen met een heerlijke fishstick!

Na het eten werd alles nog een beetje ingewikkelder toen het plots bleek dat het toch aspileiding was :o

Alle leden genoten van hun spelnamiddag onder de leiding van de aspi’s! Want verandering van spel doet spelen! Zo werden de kabouters een ware soldaat en speelden de speelclub een laddercompetitie. De rakkers gleden gezellig op de bash en de toppers wisselden af tussen actieve en passieve spelen.

Na al deze toffe spelen was het tijd voor de spaghetti. Tijdens dit eetmoment werden de aspi’s uitgedaagd door enkele (stoute) leiders.

Aangezien iedereen al redelijk uitgeput was, zijn we dan ook kort na het eten in ons bedje ingekropen, meteen in slaap gevallen, en aan het dromen van dag 1 alsof het gisteren was.

Liefste mama en papa

Het kamp is heel fijn en we zijn tot nu toe heel braaf geweest

Groetjes jullie aspi kapoenen