Hennige trappen: fakkeltocht (dag 7 avond)

Ondertussen heeft Jaco verteld dat hij Aku opnieuw wilt verslaan met een demonenstick, een groot symbolisch zwaard. Dit om de dood van zijn vader en Stick te wreken. ???

De demonenstick zou zich op een hoge berg moeten bevinden in een oude graftombe. In deze tombe ligt de beste Samurai krijger van het Oosten. Ook de legendarische demonenstick ligt daar. De krijger die deze kan vinden en bemachtigen heeft de eer om deze te houden. Ze moeten een enorm aantal trappen op richting de graftombe. Er zijn ook meerdere wegen die leiden naar deze trappen. Jaco, Stick en Atilla beslissen om zich te verdelen om te kijken wie aan de trappen uitkomt. Voor de trappen komen ze elkaar terug tegen. Ze besluiten de trappen samen te overwinnen. Onderweg komen ze verschillende personen tegen die voor eeuwig gevangen zijn op de trappen. Elk vertelt zijn verhaal aan Jaco en Stick.

Het aantal trappen wordt Atilla te veel voor zijn mentale en fysieke conditie. Hij besluit om Jaco hier achter te laten en wenst hem nog veel succes met het verslaan van Aku. Eenmaal aangekomen bij de ingang van de graftombe begint de zoektocht naar de demonenstick. Maar waar zou deze liggen?

Dag 7 in de ogen van de Speelclub

Hey, hallo

Ik ben Swa de speelbeer, ken je me nog? Dit jaar ben ik samen met het speelclub op pad geweest nadat ze me op de toiletten gevonden hebben in het begin van het jaar. Ook nu ben ik van de partij, maar ze hebben wij nog niet gezien dit kamp. Ik zit momenteel nog op een geheime locatie, maar ik heb wel overzicht over het gehele kampterrein. Daardoor heb ik de hele groep al het hele kamp in de gaten kunnen houden. Op een afstandje zie ik dat de speelclub zich goed amuseert. Ze bouwen kampjes, spelen voetbal en gaan op pad door de bossen. Ook heeft bijna elke Speelclubber al een briefje opgestuurd naar het thuisfront. Hopelijk komen alle brieven thuis goed aan? Het valt me ook op dat mijn medeleiders Luka, Stijn en Thimo zich goed amuseren doorheen het kamp samen met alle leden. Het kamp zit er bijna op, maar we denken er nog niet aan om naar huis te gaan. We kijken volop uit naar de laatste dagen van het kamp en we gaan ons zeker en vast nog goed amuseren! Ik beloof dat alle Speelclubbers met enorm veel spannende, avontuurlijke en memorabele momenten en avonturen thuis komen, beloofd. Tot snel!