De machtige muzikanten en hun droom (dagdauwtocht: dag 5)

Eddy is wat aan kuieren in de straten van de stad. Max ziet een banaan liggen en begint hem al snel heelhuids te verorberen. Terwijl hij de banaan uit Max’ bek probeert te trekken, stuit Eddy op een groepje straatmuzikanten die zich ten volle aan het geven zijn. Helaas ligt er maar weinig in hun hoed, ziet Eddy. Wanneer het groepje even stopt om uit te blazen spreekt Eddy hun aan. “Jullie doen dit wel echt met passie, hé?” zegt Eddy met veel bewondering. “Ja!”, zegt de zanger opgelucht dat toch iemand aandacht aan hun geeft, “Wij zijn de Machtige Muzikanten en we bestaan uit de zanger Zino, de piano Ping, de gitarist Gerd en de drummer Dennis. We spelen graag eens op een echt Concert, maar we vinden niemand die ons talent wil erkennen.

Eddy is onder de indruk van hun talent en ambitie en wil de muzikanten dan ook graag helpen. “Mijn broer Michiel is de organisator van Tomorrowland en ik denk dat hij wel wat talent in jullie zal herkennen.” vertelt Eddy. “Hij is zijn concept beu en hij wilt eens iets nieuws uit den ouwen tijd organiseren. Hij komt op het idee om Tomorrowpop te organiseren voor bandjes. Dit heeft wel als gevolg dat de jaarlijkse dj’s op Tomorrowland werkloos worden. Maar ja, jullie moeten ook een kans krijgen. Jullie zijn dus bij het juiste adres.”

De band begint uitdrukkelijk te juichen en ze zijn direct in de wolken. Eddy vindt wel dat ze eerst hun talent moeten tonen aan zijn broer en hun kwaliteiten moeten bewijzen. Dus belt Eddy zijn broer op. Het telefoontje van Eddy over nieuw opkomend talent komt voor Michiel zeker niet ongelegen. Wanneer Michiel niet veel later arriveert voor de auditie, kunnen de Machtige Muzikanten hun muzikaal talent tonen en een plekje op Tomorrowpop veilig stellen. Alvorens de Machtige muzikanten kunnen beginnen met spelen, duikt ineens een groep gemaskerde mannen op die de piano van piano Ping stelen en daarna weglopen.

De gemaskerde mannen blijken de dj’s van Tomorrowland te zijn. Ze proberen te voorkomen dat Tomorrowpop zal plaatsvinden door verschillende bandjes te saboteren zoals onder andere De Machtige Muzikanten. Zo hopen ze zelf nog te kunnen draaien op Tomorrowland.

De Machtige Muzikanten zijn helemaal over hun toeren en om het nog erger te maken kan Michiel hun niet toelaten zolang hij geen auditie heeft gezien. De Machtige Muzikanten hebben onze hulp nodig om hun piano terug te krijgen.

Spel om de Piano van Ping terug te krijgen

De Piano is gemaakt en ze kunnen verder met hun optreden. Na afloop blazen ze  Eddy en zijn broer helemaal achterover. Het spreekt dan ook voor zich dat de Machtige Muzikanten op Tommorowpop zullen spelen. De Machtige Muzikanten zijn Eddy eeuwig dankbaar dat ze zo een mooie kans hebben gekregen. Eddy wenst hun veel succes en vertrekt met een brede glimlach weer richting de kampweide.

Dag 5 in de ogen van het X-Team

Voor het X-team startte de dag net als voor de leden vandaag wel heel vroeg, om stipt 6 uur kamptijd spraken we af aan de Beemdgalm. Vandaag was namelijk het X-team spel. Toen de leden opstonden en vertrokken op hun dagtocht (georganiseerd door de leiders) vertrokken wij in Herk naar de kampwei. Terwijl de leden onderweg waren bouwden wij in het geniep on spel op, eens we klaar waren verdwenen we weer van de kampwei en was het wachtten geblazen. We hadden namelijk (zoals goede gewoonte is) de navigatiekunsten van de oudste leden een beetje overschat, met als gevolg dat ze later terug kwamen van de dagtocht als gepland.

Tijdens het eten was het dan zover, drie vermomde X-teamers vlogen de kampwei op in een voor de leden onbekende auto en stolen de vlag in enkele seconden. De leiders liepen hun nog achterna, en de klusjesman zette tevergeefs een achtervolging in met de auto maar de dieven waren al lang weg.

Na een heuse stortbui tijdens de platte rust begonnen we dan uiteindelijk toch aan het X-team spel. We zochten de locatie van de dieven, stolen hun vluchtvoertuig en bouwden het om tot een heuse stormram. Voor deze zware opgave kregen we de steun van twee echte autotuners uit Pelt. Nadien gebruikten we onze gloednieuwe nieuwe stormram om binnen te beuken bij de dieven. In de chaos konden we de vlag weer veroveren, met grote feestvreugde bij de leden tot gevolg.

Na het avondeten was het voor de jongsten vrijwel meteen slaaptijd, net als voor het X-team.