Wij hopen dat u van onze blog genoten heeft, tot volgend jaar!

Dag 10 in de ogen van Klus, Suts en Foto

Het einde, de point-finale, vertrekken, afscheid nemen… Aan alle mooie liedjes komt een einde en spijtig genoeg ook aan deze kampblog.

De dag begon traditioneel met zeer vermoeide slaapkoppen. Ongeacht dat het kampvuur een dag eerder was, hadden we ervoor gezorgd dat alle leden nogmaals rond een gezellig vuurtje kon zitten. De oudste mochten dan ook wat langer opblijven en zagen er dus wat minder wakker uit als anders.

Alsof het einde van een kamp niet pijn genoeg kan doen, is er toch nog een extra puntje van mineur. Door de hoge temperaturen en een vermoeiend kamp, zijn er wat zieken gevallen. Zowel tussen de leiders als tussen de leden. Per geluk moesten de oudste al niet naar huis fietsen. Omwille van de hitte, hadden we ouders opgetrommeld om ze te komen afhalen. Er was vanwege het oud-leiderskamp ook geen opruim en alle leden waren tegen 12u onderweg naar huis.
Terwijl Foto en Suts enkele leiders en leden mee naar huis brachten, bleef Klus op de kampweide voor de laatste tripjes naar het containerpark.

Later op de dag kwamen Foto en Suts terug op de kampweide aan. We moesten samen met de overgebleven leiders namelijk de weide nog wat fatsoeneren, zodat de oud-leiders vrijdag van start kunnen gaan. Het was echter veel te warm. We hadden ons dan ook maar neergelegd, een sangria in elkaar geknutseld en overschotjes van het breugheliaans buffet opgebakken samen met wat extra bijgerechten. Eens de zon onder begon te gaan, was de temperatuur al wat draagzamer en zijn we erin gevolgen. Tegen 23u was de weide dan ook volledig in orde voor het oud-leiderskamp.

We hebben er ons dan maar even bij neergezet en dachten terug aan het spetterende kamp. We durven zelfs te zeggen dat het 1 van onze leukste kampen ooit was.  Met ons 3 willen we dan ook alle leiders en kampcooking bedanken. Maar we mogen vooral onze leden niet vergeten. Het is 1 van de tofste bendes die we ooit hebben meegehad op kamp en hopen volgend jaar dan ook iedereen terug te zien!