Ja, de leeftijd hé …. (bonte avond: dag 4)

Eddy is niet meer zo goed gezind als daarvoor. Hij wandelt wat rond door een park en schopt zowat tegen elk steentje en blikje dat hij tegenkomt. Waar Max dan onmiddellijk achteraan gaat. Er is duidelijk iets mis met onze vriend. Eddy is diep in gedachten verzonken. “Wat is er toch mis met mij?” vraagt de oude man zich hardop af. Dan ziet hij een mama met twee jongetjes wandelen. Hij wandelt in de richting van het drietal. De vrouw zegt tegen haar kinderen dat ze goedendag moeten zeggen tegen de oude man. Waarop de beide spontaan beginnen te wenen. Eddy kijkt geschrokken. “Kom, Jan en Finn stel je niet zo aan!” zegt de vrouw streng die dan maar zelf goedendag knikt wanneer ze elkaar kruisen.

Even later schiet het Eddy te binnen dat hij zijn zoon mist die in Ajabu zit met zijn kameraad en dat zijn zoon natuurlijk ook Finn heet. Eddy heeft hen al een lange tijd niet meer gezien, héél soms facetimen ze wel eens. Eddy rent naar het dichtstbijzijnde telefoonhokje om zijn zonen in Ajabu direct op te bellen. Dat blijkt verder dan gedacht te zijn en onze oude man komt uitgeput aan bij een telefoonhokje. Maar wanneer hij het telefoonnummer wilt intikken van Felix of Finn komen Eddy’s eerste symptomen van Alzheimer op. Hij weet hun nummers niet meer! “Wel potverdorie!” roept de oude man uit. Een zwerver die in het park lag te slapen, is wakker geworden door Eddy zijn geroep. Hij wandelt naar Eddy toe en biedt zijn hulp aan en vertelt dat hij vroeger psycholoog was. De man wil Eddy graag helpen om zijn geheugen terug te verbeteren. Eddy is blij dat de man hem wil helpen en schudt hem hartelijk de hand. Daarna krijg de zwerver ook nog een pootje van Max.

Spel om het nummer van Felix en Finn terug te herinneren

Ja hoor, het schiet Eddy weer te binnen na lang nadenken en met de hulp van de zwerver tikt hij het nummer van  Felix in. Na lang wachten krijgt hij uiteindelijk zijn zonen aan de lijn. Ze beginnen te praten en vertellen wat ze allemaal hebben meegemaakt. Op het einde van het telefoontje wensen ze elkaar nog veel succes. “Misschien zien we elkaar nog eens terug!” zegt Eddy met een glimlach. Eddy legt af en is dolblij! Hij bedankt de zwerver en geeft hem een briefje van €50. Daarna gaat de bijna zeventiger met hernieuwde moed weer op weg.

Dag 4 in de ogen van de Toppers

Beste vader, moeder, zuster, broeder, andere sympathisanten, hechte kennissen en toevallige passanten

Het zal u wellicht deugd doen te vernemen dat de toppers enkele dagen geleden zijn gearriveerd op de kamp wei. In deze periode hebben zij allesbehalve stil gezeten.

Op dag 1 begonnen de leden, onder toezicht van de leiders, vol goede moed aan het bouwen van een episch kampje. Naast voldoende zitplaats voor al de toppers en leiders, is er ook een schommel en een uitkijktoren voorzien.

Op 2-daagse maakten ze naast hun kennis over het bouwen van sjorconstructies, ook gebruik van hun tactisch inzicht lasergamestrategieën.

Verder hebben zij vandaag, dag 4, ook hun acteervaardigheden boven gehaald om de hele Chiro te entertainen. Dit liep niet van een leien dakje.

De toppers hebben ook hun evenwicht vaardigheden verder aangeslepen door competitief, op een bash met bruine zeep, de strijd met elkaar aan te gaan. Dit ging met vallen en op staan!

En zo zet het kamp zich al 4 dagen voort, we kijken al uit naar de volgende activiteiten op het spetterende kamp vol spel en plezier!

Met vriendelijke groeten,

Uw zoon