Doortocht van het circus

Een opwindende sfeer hangt in de lucht terwijl het kleurrijke circus Tumbleweed binnenrijdt!

De circusbaas Stan, een joviale en hartelijke persoonlijkheid, begroet BILL en de inwoners van Tumbleweed met open armen. Hij nodigt iedereen uit om deel te nemen aan de festiviteiten en belooft een grote show.

Stan zegt: “ja als ge mij efkes tijd geeft kan ik alles opzetten en voorbereiden… kom maar terug binnen een uurke!”. BILL knikt en de dorpelingen gaan verder met hun dag.

Stan  zit echter met een probleem… Hij heeft geen acrobaten meer. Hij  spreekt de leden aan in vraag om hulp. Hij vraagt of de leden geen show kunnen voorbereiden om te geven voor de dorpelingen.

SPEL ACT VOOR TE BEREIDEN

Na het spel zijn de leden klaar. Stan begint met zijn show. Hierna komen de drie groepen op en doen ze alle drie hun show. Stan wandelt op, bedankt iedereen en vertrekt.

De laatste strijd

De dag van de aanval breekt eindelijk aan. BILL heeft er dagen amper van kunnen slapen.

Hij bespreekt samen met vervanger  hoe ze elke fase het beste kunnen aanpakken. Hiervoor hebben ze de hulp van de leden nodig.

FASE 1:

De uitgelopen paarde terug in hun stal drijven

Na de  eerste fase is er niet veel rust. Ze hebben de schade kunnen beperken maar het is nog niet gedaan.

FASE 2:

Terwijl de hoofdpersonages bekomen van de eerste fase horen ze ineens een hard geluid. De watertoren is kapot gehakt. Terwijl er twee bandieten over de wei met een bijl open. De hoofdpersonages vragen voor hulp om de watertoren terug te verstevigen. Hiervoor vragen ze de hulp van de Kerels.

Ook de tweede fase hebben ze goed kunnen tegenhouden

FASE 3:

De bom ontmantelen

De voorbereidingen hebben gewerkt en de eerste 3 fases zijn succesvol gestopt. Nu weten ze echter niet wat hen te wachten staat!

LAATSTE AANVAL VAN DE BANDIETEN ZELF

Er is een gevecht tussen BILL en vervanger tegen de bandieten. Er wordt geschoten en er worden bommen gegooid, rook over de kampweide.

*EPIC BATTLE

Uiteindelijk weten ze alle bandieten EINDELIJK te verslaan.

BILL wordt geprezen door het dorp maar hij bekent dat dit eigenlijk allemaal te danken is aan Derek. BILL beslist dat zijn tijd als sheriff erop zit. Er staat een mooie opvolger klaar. Hij gaat nooit kunnen vergeten wat er allemaal in dit dorpje is gebeurd. Bovendien wou hij eigenlijk al altijd bij de indianen gaan wonen. BILL en Kaya nemen afscheid en verdwijnen in het donker. Voordat ze vertrekken geeft BILL nog zijn Tumbleweed sheriffster aan Derek.

BILL en Kaya komen aan bij het indianenkamp en vertellen aan koemslikka wat er allemaal zonet is gebeurd. Ook vraagt hij of hij samen met hun mag komen leven/ wonen? Koemslikka geeft hier toestemming tot en zegt dat deze dag gevierd mag worden, zowel voor de overwinning van BILL als het 75-jaarse bestaan van de stam. Voor indiaanse traditie steken ze het grote kampvuur aan en feesten ze vol plezier. BILL bedankt het publiek een laatste keer en klaar is kees.

Dag 9 in de ogen van de Webmasters

Beste lezers
Naar jaarlijkse traditie mogen wij als webmaster weer het laatste tekstje van ons kamp schrijven en dus ook zelf op de website zetten.
We hebben weer met zen alle een superleuk kamp gehad. Waar we dus ook heel trots op zijn.

U stelt zich misschien de vraag "wat doen jullie als webmasters?"
Na de vergadering met alle leiders maken wij ‘s avonds laat de blog nog even in orde zodat jullie er met volle teugen van kunnen genieten.
Ook maken we iedere ochtend het facebook/Instagram tekstje klaar. (We zijn dag 6 misschien per ongelijk vergeten, oepsiee)

Tijdens het schrijven van deze blog hadden we nog een klein verzoekje om volgende quotes nog even mee te geven.
"Kamp is leuk, met de kerels lach ik me in een deuk" - Kla
"Het kampvuur is warm, mijn kameraden sla ik om de arm" - Mel
"Pak da vaast, speel da bij" - Fabke

Naar jaarlijkse traditie willen we graag nog ons uitzicht tijdens het schrijven van deze blog meegeven op volgende foto. Nu zijn we wel even moeten schuilen voor de regen aangezien de laptop een beetje allergisch is voor water.

Tot volgend jaar
Mich en Fabke