De ontvoering van Kaya

‘Scène in het indianendorpje‘

Het is laat in de avond, de maan werpt een zachte gloed over de scène.

In het midden van het dorp staat een kampvuur, omringd door enkele hutten en wat nietsvermoedende bewoners.

De 3 bendeleden komen op het podium geslopen.

één van de bendeleden wijst naar de niets doorhebbende Kaya, die kleren aan het wassen is.

‘Daar is ze, die moeten we hebben.’

Ze sluipen via de rugzijde van Kaya steeds dichter en dichter tot ze dicht genoeg zijn. 1 van de mannen werpt een zak rond haar hoofd terwijl de andere haar vastpakken. (ondertussen tegenwerking van Kaya en enkele kreten).

De bendeleden overmeesteren haar en gaan van het podium af. Even later beginnen de nietsvermoedende mede-indianen de aanwezigheid van Kaya in vraag te stellen en beginnen haar te roepen,

De onvoorziene drooglegging

De volgende ochtend wandelt Jurghan met een kleine kater de saloon binnen en begint hij rustig de tafelkes te kuisen. Met dat hij achter de bar gaat merkt hij dat alle vaten weg zijn.  Hij begint te flippen (gaat op de grond liggen en puft een paar keer) en doorzoekt zijn voorraad. Dit zonder succes… Aangezien hij wel redelijk goed bevriend is met BILL en hij de rust in het dorpje wil bewaren, gaat hij op zijn eentje naar de sheriff. Hij wandelt met zijn handen in zijn haren het podium af. Hij komt aan in het bureau van BILL en stuurt agressief Benny weg (neerkijkend). Aangezien de brouwer juist heeft geleverd zal die niet terugkomen binnen de zes maanden. Samen met BILL zoeken ze een plan om terug voldoende ‘drank te regelen. BILL zegt: “als er één iemand dit weet is het wel die vuile rat Micah”. “Ik denk dat we hem best hierbij betrekken”. Ze gaan het podium af en komen terug op bij Micah. Ze vragen of Micah hun kan helpen om drank te regelen. Micah zegt: “als ik goed in mijn boekske kijk kan ik wel iets vinden misschien”. Micah bedenkt een plan om de drank te regelen. In ruil hiervoor wilt ik dubbel betaald krijgen.

In de conversatie haalt Jurghan aan ‘Pah brouwers, ge wilt nie weten hoe schaars ze tegenwoordig gezaaid zijn…‘

SPEL OM DRANKK TE REGELEN

Eens dat ze terug drank hebben zorgen ze dat alles op tijd klaar staat in de saloon voordat die weer open gaat zodat niemand iets heeft door gehad.

De drank die ze geregeld hebben is echter toch iets sterker dan wat de inwoners gewoon zijn… daardoor geraken sommige inwoners, waaronder Micah, toch iets te kwijt. Ze starten een klassieke barfight omdat ze aan het discussiëren zijn over wie zijn paard het snelst is. Micah deelt de eerste klap uit. Ze beginnen te vechten en te tuffen tot uiteindelijk BILL tussenkomt. Micah word stevig vast genomen door BILL.

Op het moment dat BILL Micah wilt boeien luidt er vanaf buiten op straat een harde kreet. De kreet trekt BILL zijn aandacht, hierop reageerde Jurghan 'T Zal Abdel weer zijn, maak u ma geen zorgen BILL.’ Door BILL zijn nieuwsgierigheid werpt hij een blik naar buiten en ziet er een bekend figuur. Het is Koemslikka, BILL boeit Micah snel in en vraagt of Jurghan hem even wilt vasthouden.  BILL haast zich naar buiten en kalmeert de overprikkelde Koemslikka. Nadat Koemslikka een beetje gekalmeerd is spreekt BILL hem aan. “Wat is er Koemslikka, ge ziet er zo bezorgd uit”. Hierop antwoordt Koemslikka met het volgende “M-m-m-mijn dochter Kaya…. Ze is weg… nergens te vinden. Ik weet niet wat ik moet doen. Ze kan al lang dood zijn.” BILL werpt een bezorgde blik op de leden en zegt: “Die vuilgebekte varkens zullen het weer zijn geweest”. BILL haalt koemslikka naar binnen en vraagt of Jurghan Micah in de gevangenis  gooit. Micah zegt: “How, how doe is rustig. Ik moet iets bekennen, Ik heb info omtrent Kaya.” BILL zegt:”Zeg het dan en schiet op!”. Hierop antwoord Micah:”Ik ga da nie zomaar vertellen ze, ik wil niet voor mijn leven in het gevang” “Goed dat kan ik regelen, maar zeg nu waar ze is!” “De bandieten hebben haar te pakken genomen… ze ligt vastgebonden op de spoorweg juist buiten het stadje”. BILL zegt in alle haast ‘We hebben een plan nodig, we beginnen direct.’

*Ze lopen allemaal het podium af

Dag 3 in de ogen van de Speelclub

Bij het opstaan was er al een verrassing voor de leden: het was Aspi-leiding en voor de Speelclubbers waren dit Arnoud en Tibe. Het ontbijt bestond uit spek met eieren, wat erg in de smaak viel. In de voormiddag hadden de Speelclub en de Kabouters samen een activiteit onder leiding van de Aspi’s, waar ze zeker van genoten hebben. Voor de lunch was er kapsalon en als dessert een ijsje. In de namiddag hebben we bache-gegleden onder leiding van Turbo Robbe, wat de leden erg leuk vonden. Na het ravotten hebben we een verfrissende douche genomen. Het avondeten bestond uit macaroni. Na het eten hebben we met de hele Chiro een massaspel gedaan om ervoor te zorgen dat saloonbaas Jurghan zijn saloon op tijd kon openen, zodat de dorpelingen weer een plek hadden om samen te komen. Nadat de dorpelingen terug naar de saloon konden, ging de Speelclub met een gerust hart slapen.