Een Nieuw Begin, Een Onvermijdelijk Einde (Dag 1)

Tijdens de startmis wordt de achtergrond van Sherif geschetst terwijl hij met zijn vrouw en kinderen speelt.De scherif is een echte familieman die meer geeft om zijn gezin en stad dan om zichzelf.

Voorlezer:

“In het stoffige stadje genaamd: “Tumbleweed”, omgeven door uitgestrekte woestijnvlaktes, leeft een sheriff genaamd BILL . Hij is geen vreemde in de wereld van misdaad en bedrog. Ooit maakte hij deel uit van een beruchte bende maar na een fatale fout besloot hij zijn leven om te gooien. In de volksmond kende de bende vele namen. Niemand wist echter wie ze waren of waar ze vandaan kwamen. Nadat een overval op spectaculaire wijze mislukte, slaagde BILL erin te ontsnappen, maar de politie zat hem op de hielen. Uiteindelijk bekende hij zijn betrokkenheid, en zijn voormalige bendeleden werden veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf…

Gedurende die vijf jaar wist BILL een nieuw leven op te bouwen in het kleine stadje. Hij trouwde, kreeg een kind en zijn focus verschoof van de duistere wereld van zijn verleden naar het beschermen van zijn gezin en de stad waarin hij leefde. Hij houdt zielsveel van zijn gezin en zou alles doen om hen te beschermen.

De 5 jaar gaan echter snel voorbij en BILL begint zijn leven van misdaad te vergeten. Na de vrijlating van zijn voormalige bendeleden zijn zij vastbesloten om wraak te nemen. (Ze gaan samen het podium af)”

Rondleiding door Tumbleweed

De leden worden begroet door BILL en zijn gezin. Voor ze beginnen zegt zijn vrouw: “Ik ga alvast aan het eten beginnen en de rest van de strijk doen, tot zo”. Het kindje zegt: “papa mag ik even gaan spelen?”. Tuurlijk antwoord BILL en zo begint hij aan de rondleiding.  Hij wijst met de leden de plekken waar je kunt urineren, eten en slapen.

UITLEG REGELS JONGSTE

Het onvermijdelijke eind

BILL wandelt het podium op en roept naar zijn vrouw en kinderen. Hij treft die dood aan en begint moedeloos te wenen. Hij is helemaal van de kaart. Dit was het enige wat hij had buiten zijn geliefde dorpje. Hij zegt: “Hoe had dit nu kunnen gebeuren!" Dit zullen ze wel weer zijn geweest… mijn oude bende! Ze nemen na al die jaren dan toch wraak.”

BILL is nu vastbesloten om wraak te nemen, maar voelt nog steeds de plicht om zijn stad te beschermen, vooral na het falen om zijn eigen familie te redden.

BILL wandelt van het podium af. BILL wandelend terug het podium op en zegt:

“Mijn hoofd zit nu even veel te vol, zo kan ik niet sheriff blijven… Ik moet er even tussen uit, mijn gedachten verzetten en dit allemaal verwerken"

Op pad bij de indianen

BILL is al dagen aan het wandelen door de savanne, maar nu was het op… Hij kon niet meer verder zonder een fatsoenlijk maal. Hij botst op een kleine indianenstam, vraagt voor een plaats om te overnachten en wat om te eten.

Door de historie tussen de Indianen en de cowboys willen ze geen hulp verlenen. Koemy zegt: “Ik ben Koemy, het stamhoofd van dit nederig dorpje. “Ons verleden gaat ver terug! Ik ga u niet zomaar iets geven jullie vieze cowboys” .  BILL vraagt: “kan ik mij niet bewijzen voor een slaapplek en een beetje water? ik ben echt anders”.  Koemy wilt hem wel een kans geven omdat het al redelijk laat is.

SPEL OM ZICH TE BEWIJZEN  (60 min spel)

Nadat BILL vertrouwen van de indianen heeft gewonnen krijgt hij een slaapplek en een beetje water. Er was echter één schone dame genaamd Kaya. Kaya heeft medelijden met BILL. Ze geeft BILL een stukje brood en een dekentje. BILL zegt: “Dankje! wat is jouw naam?”. Kaya antwoordt: “Ik ben Kaya”. Ze geeft een zoen op de wang van BILL en vertrekt voor ze haar zoeken. BILL gaat slapen.

Eens wakker en na het lekker stukje brood bedankt BILL de indianen en vertrekt hij terug. Door de vermoeidheid is hij een beetje de weg kwijt geraakt. De indianen helpen BILL  omdat Kaya dit vraagt aan Koemy. Ze geven BILL geografische punten om de weg terug te vinden naar Tumbleweed.

SPEL OM DE WEG TERUG TE VINDEN

Dag 1 in de ogen van de Aspi’s

Dag allemaal, wij als aspi’s mogen alweer de kampblog van start laten gaan. Gelukkig valt er veel te vertellen. Bij het aankomen op de kampwei had de buschauffeur een foute afslag genomen en kwam de bus terecht op de kampwei. Door het regenachtig weer de voorbije dagen kwam de bus vast te zitten. Na lang zwoegen wisten de 2 oudsten groepen, de 28 ton zware bus er toch uit te trekken. Dit nam natuurlijk wat tijd in, maar dit hield ons niet tegen om al een groot deel van ons kampje te bouwen, hopelijk kunnen we hier morgen aan verder werken. We kregen lekker eten en de tijd vloog voorbij. Ten slotte werd de avond afgesloten met een thema gerelateerde geocatching. De sfeer zit goed en band groeit sterker dan ooit tevoren. Dit zullen nog 9 dagen zijn om naar uit te kijken.