Dag 6: De gastronomie van de Brownie (Groot bosspel)

Finn en Felix komen aan bij een grote stenen toren, midden op een heuvel in een uitgestrekt grasland. Ze hebben allebei grote dorst en honger na uren over de grasvlakte te hebben gelopen. Eenmaal aangekomen bij de toren kloppen ze aan op de grote houten deur. Na lang wachten besluiten de vrienden om zelf maar naar binnen te gaan vanwege de grote dorst en honger. Nu ze binnen staan zien ze hoe hoog de toren wel niet is en worden bijna duizelig van naar boven te kijken. Er loopt een houten wenteltrap langs de ronde muren die ook vol staan met oude boeken. “Hallo?” roept Felix, maar alleen een weergalmende echo antwoordt.

Nu is het Finn’s beurt om te roepen, maar ook hij krijgt geen antwoordt. Dan valt er plots een kleine dwerg in een donkerblauw pak en met een witte baard uit één van de kasten met boeken.

“Hallo, mijn naam is Otto. Otto de tovenaar eigenlijk. Waarmee kan ik jullie van dienst zijn?” Nadat de vrienden van de onverwachte verschijning zijn bekomen, neemt Finn het woord. “We hebben een grote dorst en honger en zochten naar wat water en eventueel een brownie ofzo ….” zegt Finn voorzichtig. De kleine tovenaar schudt bedroefd zijn hoofd.

“Op heel deze vlakte is bijna niks meer te eten en te drinken. Ik heb gisteren mijn laatste brownie gegeten. Had ik maar mijn toverstok, dan kon ik deze vlakte weer doen groeien en bloeien en is er genoeg voedsel voor iedereen. Helaas is mijn toverstok kapot en zal ik een volledig nieuwe nodig hebben.” zucht de tovenaar.

Misschien kunnen wij die wel voor u maken.” oppert Felix. “Dat is net het probleem. Ik weet niet met wat ‘ie gemaakt was, het was een erfstuk van mijn grootvader.” jammert Otto. Finn en Felix kijken elkaar aan en hopen dat Wicca en haar weerkat hen terug te hulp schiet. Ze beginnen te zoeken naar een spoor van hulp tussen de boeken tot opeens Felix een paarse schoen ziet staan. Vlug loopt hij er naar toe. In de schoen steekt een briefje waarop staat:

“Eenhoornhaar en een tak van de Sequoia boom“
XXX Wicca

Finn en Felix beloven Otto te helpen zijn toverstok te maken en gaan op zoek naar haar van een Eenhoorn en een tak van de Sequoia boom.

Spel 1 voor het zoeken van de tak

Ze hebben nu de tak van de Sequoia boom, dus dan is het eenhoornhaar aan de beurt. Otto weet dat zijn oude vriend, Cowboy Billie, hier wel ervaring in heeft. Eens ze hem hebben gevonden zegt hij dat je een eenhoorn niet kan vangen, je moet ze mekaar laten verslaan...

Deel 2 zoeken ze achter het eenhoornhaar

De chirovrienden overhandigen Otto de elementen die ze hebben verzameld en de kleine tovenaar maakt een nieuwe staf. Hij tovert een hele hoop brownies waar ze samen nog van genieten voor ze weer op pad gaan.

Dag 6 in de ogen van de Speelclub

Onze dag stond al helemaal op zijn kop vanaf de eerste minuut toen plots vreemde gezichten ons kwamen wekken. Huh dat zijn onze leiders toch niet?  We hadden gelukkig al snel door dat het leiderswissel was. Onze vervangleiders waren Stijn, Dieter, Daan en Bert.
Tijdens het wassen en plassen konden we genieten van het ochtendjournaal.
Na een stevig ontbijt was het tijd om erin te vliegen. Of ja, omhoog dan toch. We bouwden onze eigen raketten uit plastic flessen en lanceerden ze onder hoge druk de lucht in.
Van al dat rakket schieten kregen we toch wel honger, maar gelukkig konden we in de middag ons buikje goed vullen met frietjes en stoofvlees.
Na de middag kregen we onze vertrouwde leiders weer terug. Ze begeleidden ons naar het bos waar we samen met alle afdelingen het grote bosspel speelden.
In de avond genoten we van lekkere wraps en aan een kampvuurtje werden onze maagjes voor het laatst gevuld met lekker fruit met marshmallows en ijs.
Ja mama, wij eten ook nog fruit hier ;)
Groetjes,
de speelclubbertjes :D