De 3 jongste afdelingen zullen met hun koffers rond 14u00 aankomen in Herk, aan de Elckerlyc. De aankomst van de 3 oudste afdelingen is, ook aan de Elckerlyc, gepland rond 20u00, zij zullen hun koffers niet bij hebben maar deze kunnen ze maandag 30 juli vanaf 10u00 komen ophalen aan de Beemdgalm.

Wij hopen dat u van onze blog genoten heeft, tot volgend jaar!

Dag 10 in de ogen van Klus, Suts en Foto

Dag 10, 8u00 echte tijd. Voor een laatste keer weergalmd de ochtendtune door de boxen.

Na een korte nacht duurt het wat langer voordat er beweging kwam in de zaak. Stelselmatig kwamen er kleine oogjes uit de tenten tevoorschijn. Uitgehongerd en snakkend naar koffie trokken de leden de eettent in. Maar, … er was geen koffie. Door het verzetten van het kampuur was de timer van de perculator niet tijdig gestart. Een oplettende Foto had dit echter opgemerkt en de perculator handmatig gestart. Mist enige vertraging kwam er dan toch koffie bij de leden en de oogjes begonnen op te lichten.

9u00 echte tijd, slotformatie. De hele Chiro stond in het gelid om een laatste groet te geven aan de vlag en leiders. Het was weer een emotioneel moment waar af en toe een traantje gelaten werd. Maar dit draaide al snel om. -> OPRUIMMODUS!

Terwijl de leden hun valiezen opruimde begonnen de leiders, keuken en wijzelf aan de voorbereidingen van de afbraak. Om half 12 vertrokken de 3 jongste huiswaarts en konden we van start gaan. Taken werden verdeeld en iedereen schoot in gang. Aan een record tempo werden tenten afgebroken, HUDO’s dichtgeschupt en materiaal verzameld. Terwijl Klus en Foto zich bezig hielden met het containerpark, zorgde Suts voor het materiaal transport op de weide.

18u00 echte tijd. De containers zijn gesloten. De opruim is gedaan. Net op tijd, want daar is de bus voor de oudste al. Er werd nog snel een foto gemaakt op een lege weide en kort afscheid genomen van de oudste. Maar niet voor hen te herinneren dat de opruim aan de beemdgalm doorgaat op maandag 30/7 om 10u.

De bus met de oudste vertrok na een geslaagd kamp en verdween snel aan de horizon. Met de leiders, onze VB, Klus, Suts en Foto zetten we de laatste prulletjes op de aanhangwagens. Klus en Suts vertrokken al richting Moos Herk terwijl de leiders en Foto zicht rond een gezellig vuur settelden. De avond viel snel. Rond een gezellig vuur en met een lekker stukje BBQ vlees sluiten we deze blog en het kamp af.

Tot volgend jaar!