Leidersblog

Welkom iedereen bij bij de achtste blog van Chiro Herk.

Het jaar zit er weer op. Het jaar zat vol met leuke dingen. De hele leidingsploeg heeft zich rot geamuseerd dit jaar en hopelijk is dit voor de leden ook zo. Met deze blok kijken we terug naar het mooie chirojaar maar nu doen we dit door de ogen van de leiding. Deze blog is dus een exclusieve blik achter de schermen in het functioneren van Chiro Herk.

Fluo Fest 2019

De fuif die steeds blijft groeien. Het is fenomenaal wat we al bereikt hebben met het harde werk dat op de Chiro geleverd wordt. Wat hebben de leiders hier naar uitgekeken, vrijdagavond starte de opbouw en we waren al goed op weg voor zaterdag. Mede omdat we de hele zaterdag konden opbouwen want de aspi’s waren voor een dagje leiding! Natuurlijk is er geen Chiro Herk fuif zonder DJ BART, hij opende de dansvloer weer met een fantastische set zodat de voetjes al wat warm gedanst waren voor Suntax en Wonbeat & Purpose, de afsluiters Carwash Dimi & Like Tom gaven er nog een dikke lap op want het volk was om 3u nog niet klaar om naar huis te gaan. Dit jaar was er meer volk dan vorig jaar en zo zetten we onze relatief jonge fuif op de kaart. Wat echter veel mensen niet weten, is dat de leiding al vanaf januari bezig is om deze fuif in mei te houden. Er komt veel werk bij kijken en ook de opruim is geen eitje. We kunnen dit jaar dus terugblikken op de BESTE EDITIE OOIT, en we zien jullie graag terug op FLUO FEST 2020!

Achter de schermen

In deze blog nemen we ook even onze geliefde zaterdagnamiddag onder de loep. De Chiro bestaat voor de leiding niet enkel uit de zaterdagnamiddag! Het begint met dat elke afdeling door de week samen gaat zitten om een geweldige activiteit te bedenken, de Elckerlyc is meestal de plaats waar de creativiteit het hoogst is maar via skype lukt het ook! Als de leden iets moeten meenemen dan laten ze dit altijd tijdig aan de mailmannen weten, zij versturen dan de chiromail en zetten dit op de site zodat iedereen op de hoogte is. Vervolgens worden de activiteiten voor het weekend kort toegelicht op onze wekelijkse vergadering, waar er mensen worden aangeduid om de leden elke week opnieuw een warm welkom te geven. Ook worden de beste voetbal- en basketbalspelers gekozen om juist voor de Chiro de eer van de leiders hoog te houden. Op vergadering wordt er beslist wie de eer krijgt om onze vlag tijdens de openingsformatie hoog te houden. Terwijl er voor Chiro druk wordt gesport zitten de andere leiders namelijk niet stil, ze leggen al het benodigde materiaal voor een fijne zaterdag klaar en bouwen indien nodig hun spel op. Ook worden er bakken met drank gemaakt zodat de leden iets te drinken hebben terwijl ze even uitrusten van zich volledig te geven. Vervolgens is de namiddag jammer genoeg gedaan en vertrekken de leden naar huis, maar voor de leiders zit het er nog niet op. Zij moeten alles nog opruimen, zodat we ons de volgende week weer kunnen amuseren op een propere Chiro!!!

Leiding zijn is een beetje lid zijn. De leiding moet zich natuurlijk ook kunnen amuseren. Als leidingsploeg ben je niet zomaar een bende jongens die ze zomaar bij elkaar hebben gezet. Nee, de leiders kennen elkaar al 14 jaar en we doen nog steeds graag dingen die we als kabouter of speelclub ook graag deden: ravotten, bricoleren, en spelen, maar het voornaamste ONS AMUSEREN !!! Omdat wij zo een geweldige tijd hebben gehad als leden kunnen wij natuurlijk niks anders doen dan het ook aan onze opvolgingen te geven. Hier nog wat foto’s van leiders die een beetje het lid uithangen.

Slotdag

Aan het einde van het chirojaar is er natuurlijk de slotdag. De Kabouters gingen terug in de tijd en vochten zelfs met draken. Deze stoere ridders legden de eerste stenen van hun imperium in KinderRijck. De Speelcubpers mochten zich opmaken voor een weekend op de Chiro. Na de film Wreck it Ralph 2 bekeken te hebben trotseerden zij dapper een schriktocht. Om dan zaterdag toch wel het hoogtepunt te bereiken en zelfs buiten onze landsgrenzen te treden. Zij brachten een bezoek aan het avonturenpark Valdeludo, waar laserland en het hoogteparcour de favoriete attracties bleken. De Rakkers moesten zaterdag echter al vroeg uit hun bed zijn. Zij werden al om 7u40 aan de runkstzijde van station Hasselt verwacht om een hele dag te ravotten in Bobbejaanland. Een vrije val aan 110km/u vanop 77m hoog, een enorme splash maken in de pulsar, een dansje placeren in de salsa y fiësta, zoals een vampier door de luchtvliegen of de wilde Radja river trotseren. Ze deden het allemaal! De Toppers hebben een weekend doorgebracht op een speciale camping in Sint-Lambrechts-Herk. Hengelhoef onveilig maken, een bonte avond en ‘ene chillen’ zorgde voor een onvergetelijk weekend. De Kerels moesten zich vrijdagavond aan het station melden voor een ‘avondactiviteit’, de leiders hadden namelijk een verrassingsweekend in Blankenberge voorzien voor deze heren. Ter land, ter zee (met een boot varen of cruisen met een gocart de kerels konden het allemaal) maar de Aspi’s in de lucht. Zij leerden op slotdag vliegen met een drone.

Hiermee nemen we afscheid tot aan het kamp, waar jullie tien dagen op rij een nieuwe blog mogen verwachten!