Leidersblog

Ledenwerving (rondrit met de kar)

Het is weer zover! Le tour de Herk, de koers waar heel Herk heeft naar uitgekeken. Om 7u ‘s ochtends stonden de trouwe Eddy Mikxs supporters al klaar. Om de koers van dichtbij mee te volgen hadden ze een mooie supporters kar in elkaar gestoken. Waarmee ze ook direct de bewoners van Herk wakker maakten met de plezante muziek die ze op de kar hadden meegenomen. Dit was een groot succes want doorheen de koers kwamen er verschillende mensen aan het raam kijken en op de oprit staan om zo mee te kijken naar Le Tour de Herk. En natuurlijk ook om voor onze Eddy te supporteren.

Startdag

Het was al weer van kamp geleden, maar het was eindelijk tijd om het Chirojaar terug op te starten.

Vanaf 13 uur kwamen de eerste leden al toe om zich voor het nieuwe jaar in te schrijven. Een halfuurtje later was het zover, de startdag was officieel begonnen.

De namiddag begon met het verhaal van Eddy Mikxs, hij gaat meedoen aan de grootste koers van het jaar: “Le tour de Herk”. Aangezien Eddy topfavoriet was, hadden de tegenstanders een plan gesmeed voor een kans op winst. Ze saboteerde zijn fiets door zijn voorwiel en zadel af te draaien en te stelen. Eddy zag het allemaal niet meer zitten, maar gelukkig stond Chiro Herk paraat om hem te helpen.

De leden verzamelden de hele namiddag geld om fietsonderdelen te kunnen kopen. Hiermee kon Eddy een betere fiets dan ooit tevoren bouwen. Hij was de leden enorm dankbaar en besloot ze te helpen met hun vraag naar wie hun nieuwe leiders zouden zijn. Eddy gaf aan elke afdeling een enveloppe met letters in. Met deze letters konden ze alle namen van hun nieuwe leiders vormen. Dit zorgde voor heel wat puzzel- en denkwerk, maar na een tijdje vond elke afdeling toch zijn leiders.

Samen met hun appeltje en drankje als 4-uurtje konden ze kennismaken met hun nieuwe leiders. Dit was van korte duur, want om 17 uur was het voor iedereen al gedaan.

Pintkracht 10

Wie denkt aan de startdag van Chiro Herk, denkt uiteraard ook direct aan het eerste feestje van het werkingsjaar. Namelijk: Pintkracht 10! Oef... Eindelijk terug een normale fuif. De voorbije jaren moesten de leiders op zoek gaan naar een alternatief dat wel nog toegestaan was volgens de toen lopende maatregelen. Dit was uiteraard niet hetzelfde...

Ondanks het weer was het ook dit jaar weer een geslaagde editie! Met als thema dit jaar: Nachtje cachot. Hierbij kwam heel Herk en omstreken bij elkaar verkleed als cipier, gevangene of met andere zeer creatieve kostuums. Diegene die verkleed kwamen kregen een gratis bonnetje. Dit bovenop de meest democratische prijzen! Voor 5 euro inkom en 0,90 euro per pint uit glas waren de Herkse feestgangers zeker niet in het zak gezet!

Bij de dj’s kwamen we ook een paar bekende gezichten tegen. Als eerste gaven we de kans aan FLOw, een beginnende vrouwelijke dj (15j) die al meteen liet zien wat ze kon. Hierna was het de beurt aan dj CG, ook wel bekend als Gijs Clerix. Deze oud-leider haalde nog eens de oude cd’s onder het stof vandaan en speelde het dak eraf. Als derde was het opnieuw een dj die niet vies is van draaien met cd’s. Dit was dj K!M uit Alken. Om af te sluiten werd nog een bekend gezicht te voorschijn getoverd. Gerard-as spoken ook wel bekend als Jeroen Liefsoens. Hij draaiden zeer diverse plaatjes, dus voor ieder wat wils. Wij willen iedereen bedanken die aanwezig was op PK 10! Hopelijk tot volgend jaar!