Kabouterblog

Dia-avond

Als eerste willen wij iedereen die aanwezig was op onze jaarlijkse dia-avond ten zeerste bedanken. Aan alle die er niet konden geraken, een korte samenvatting van de bijeenkomst.

Edgar mist zijn broeder Peter en beslist hem op te bellen in de hoop dat Peter aan de andere kant van de spiegel opneemt. Peter neemt eerst niet op, jammer. Edgar spreekt een korte voicemail in. Even later belt Peter terug en neemt Edgar vol blijheid zijn telefoon op. Ze missen elkaar zo hard en willen elkaar graag nog eens terugzien. Peter nodigt hem uit om samen naar de foto’s van hun avontuur te kijken samen met de jongens van Chiro Herk die hun geholpen hebben doorheen de tocht. Dat gaat helaas niet, omdat het portaal weeral niet werkt. Peter heeft een idee en zegt dat ze eens stick hebben gemaakt, hij stelt voor om deze foto’s door te faxen. Zo kunnen ze toch een beetje samen naar de foto’s kijken. Edgar ontvangt de stick en ze kijken samen gezellig naar de foto’s van het onvergetelijk Chiro kamp!

Op het einde kwamen we te weten dat het kamp in 2023 door gaat in... Herselt.

Vriendjesdag

Een Chiro zou een Chiro niet zijn zonder vrienden, dus was het weer tijd voor een vriendjesdag. Waarop dat de leden hun vriendjes weer kennis mochten laten maken met een toffe Chiro namiddag. Na een zaterdag vol spel, avontuur en amusement, gingen alle leden en vriendjes voldaan naar huis. Hopelijk komen deze vriendjes nog eens mee proeven van een toffe Chiro namiddag.

Ontvoering

Vorige week werden leider Bèr en Snor ontvoerd door de Mexicaanse maffia boeven. De kabouters moesten de boeven te pakken krijgen om hen een lesje te kunnen leren en hun leiders terug te krijgen. Ze confronteerde de boeven maar deze waren niet makkelijk in handen te krijgen. Na uren achtervolging door weer en wind (en netels) hadden ze de boeven nog niet kunnen onderscheppen. Dus kwamen de kabouters met het idee om een val te maken, door deze val konden ze dan toch de boeven te pakken krijgen, dus hadden de boeven geen andere keus dan hun leiders terug te geven.

Dat waren nog eens taferelen, op naar nog meer avonturen.

Dit was de blog van de Kabouters!