Speelclubblog

Dag allemaal, deze maand is het de beurt aan de speelclub. Deze grote groep bestaat uit kleine maar toch stoere mannen die elke week met veel plezier naar de Chiro komen. Elke zaterdag namiddag kunnen ze ravotten en spelen à volonté. Van vuil worden zijn ze alles behalve bang en ze spelen het allerliefst trefbal. De mannen werken dit jaar ook mee aan een natuurproject op de Beemgalm. Ze hebben geholpen met het bouwen van een takkenwal en ze hebben ook al bomen geplant.

Instuif

We kunnen terugkijken op een geslaagde editie van de Chiro Herk instuif van 2023! Het was een fantastische avond vol plezier en vertier, waar jong en oud van heeft kunnen genieten. De zaal Elckerlyc was gevuld met enthousiaste toeschouwers die genoten hebben van de verschillende optredens. Het thema van de avond, "Route 61", nam ons mee op de avontuurlijke reis van Freddie, Pierre en Albert. Ze vertrokken op deze reis om even te ontsnappen aan de sleur van het dagelijkse leven. Al gauw maakten ze het ene avontuur na het andere mee. Van rijles volgen en sleutelen aan een platte band tot het maken van een taart voor de 40e huwelijksverjaardag van Freddie. Je kunt het zo gek niet bedenken. Eenmaal weer thuis aangekomen blikten ze nog even terug op hun reis. Ze waren blij om terug te zijn ze hebben er een hele boel mooie herinneringen en straffe verhalen aan over gehouden. Net zoals de 3 mannen hebben teruggeblikt op hun fantastische reis kunnen wij ook nog even nagenieten van deze spetterende editie. Binnenkort komt er een online versie waar iedereen die aanwezig was nog eens de leukste momenten van de avond opnieuw kan bekijken. Meer informatie daarover volgt nog! We willen dan ook graag iedereen bedanken die aanwezig was en we zien jullie graag terug op onze instuif van 2025!

Massaspel

De Kerel zaten met een probleem. Ze hebben namelijk al heel het jaar te veel 4-uurtjes gegeten op de Chiro en zijn een beetje veel bijgekomen. Natuurlijk is er voor alles een oplossing en zijn de kerel-leiders met het idee gekomen om pillen te gaan verzamelen. Dit zijn zeer straffe pillen want deze worden specifiek gebruikt om af te vallen. Tijdens het massaspel moesten de leden door een complexe trechter gaan die vol zat met verschillende uitdagingen. Er was veel teamwork nodig om de grote hoeveelheid afval-pillen te verzamelen. Maar we zijn blij om jullie te mogen meededelen dat het ondertussen terug helemaal goed gaat met onze kerels.

Paaseierenverkoop

Wie aan Pasen denkt, denkt natuurlijk ook aan paaseieren. Op maandag 3 april kunnen jullie vanaf 17u15 de leden van Chiro Herk aan jullie voordeur verwachten voor onze jaarlijkse paaseierenverkoop. Door een doosje paaseieren te kopen (aan democratische prijzen) sponsor je onze kas waardoor we ook dit jaar weer op een spetterend kamp kunnen gaan! De leden en leiding kijken er al vast naar uit, Tot maandag!