Topperblog

Dit keer is het weer zover, namelijk de blog van de toppertjessss!! Het is de beurt aan ons om ons voor te stellen en om jullie te tonen wat er allemaal is gebeurd in de maand december op het mooie Chiro Herk domein!! De Toppers zijn dit jaar niet alleen de coolste groep maar met hun 30 leden en 3 leiders ook nog eens de grootse groep van de Chiro. Deze mannen behoren nu tot de 3-oudste en daar hoort al wat meer verantwoordelijkheid en vrijheid bij. Desondanks kunnen deze jonge mannen nog altijd vettige praat verkopen en slechte moppen tappen. Op pad gaan met de fiets, de kermis verkennen, zich vuilmaken tot de sporthal op zen kop zetten… Deze mannen zullen zich altijd geven. Deze toppergroep mag dit jaar een Chiro Herk record op hun naam zetten. Deze mannen hebben namelijk maar liefst 450 pralinedoosjes verkocht!! Een recordaantal dus waarvoor nog eens een dikke merci aan iedereen die een doosje gekocht heeft! Voor velen was dit jaar ook de eerste keer dat ze examens moesten maken waardoor een hele zaterdagnamiddag Chiro er niet in zat. Maar niet getreurd de leiders hadden daar een oplossing voor, namelijk avondactiviteiten! Op fakkeltocht gaan in het mooie domein van Nieuwenhoven en daarna warme chocomelk drinken terwijl dat je de speeltuin in het donker verkend. Dat kan blijkbaar toch ook zeer plezant zijn. (Hieronder enkele sfeerbeelden van die fakkeltocht en meer!)

Sinterklaas

Dit jaar kregen we op 3 december weer groot bezoek. Sinterklaas kwam namelijk een kijkje nemen op ons Chirodomein. Sinterklaas had echter wel een groot probleem. De kaartpiet was namelijk de kaart waar al de adressen van de kinderen op stonden vergeten in Spanje! Hoe kon de Sint dan de pakjes en al dat snoepgoed gaan rondbrengen in Sint-Lambrechts-Herk?? Het kon niet anders er moest een nieuwe kaart gemaakt worden. Gelukkig hebben de Chirojongens en KSA-meisjes zich samen ingezet om een nieuwe kaart te maken waardoor het uiteindelijke toch nog één groot feest werd. Zowel de leden als de leiders konden even een woordje spreken met Sinterklaas en genieten van een lekker snoepzakje. De Sint kon nadien opgelucht terug verder op pad gaan met een nieuwe kaart.

Weekend met de mannen

Na het harde pralineverkoopgezwoeg was het tijd om onszelf wat te verwennen. Zoals hoofdleider Mich zelf wel vaker zegt: “work hard, play hard”. Zo werd er dus hard geplayed in de wateren van plopsaqua. Door sommige van de toppertjes wel iets te hard waardoor de foto’s van deze uitstap achterwege zullen blijven uit respect voor deze playboys. De rest van het weekend ging door op de Beemdgalm waar de sjarels zich konden bewijzen in de grote topperquiz gevolgd door een filmavond met (iets te veel) spijs en drank. Naar mijn mening een zeer leuke activiteit om 2022 af te sluiten.