Kabouterblog

Yow waddup, wij zijn de kabalterclub! Sommige van onze groep kennen al wat van de chiro, maar voor velen van ons gaat er een nieuwe wereld open. Toch spannend natuurlijk, wat gaat dat geven? Wie is die dude? En natuurlijk, wie zijn onze leiders? Allemaal vragen waar we snel antwoord op hebben gekregen. Veel lachen en spelen, die dude bleek spons te zijn en amai!!! vier super coole gasten! Ook hebben we de chiro al wat ons thuis gemaakt. Heel ons lokaal hangt al vol met ballonen, slingers en mooie auto’s! Een droom in werkelijkheid. Zaterdag dat is een dag dat wij ons amuseren en onze leiders soms wat ambeteren. Voor ons is het leven op de Chiro 1 groot feest. Aan de beemdgalm moet je zijn geweest. We rennen in het rond, lachen en ravotten en die gekke Aspi’s, verklaren we voor zotten. Kabalter zijn, is dan ook geweldig fijn. Op de Chiro kunnen wij alles aan, zelfs zoals golfers tegen een bal slaan. Wie kwam het dichtste bij de vlag? Of zorgt voor het meest gelach? Als echte kabalters hebben wij bewezen, dat wij CHIRO in hoofdletters lezen.

Startdag

De dag waar heel Chiro-Herk had op zitten wachten was weer daar! Volgens de Chirokalender was het 55 dagen geleden (vanaf kamp) dat we een Chirozaterdag mochten meemaken. Op deze geweldige Startdag werden deze vele dagen wachten, dan ook vlug terug goed gemaakt. De leiders zorgden dan ook voor een fanatische dag samen met de leden. Als ik vroeg aan de 21 leiders welke dingen Chiro-Herk beleefd had op Startdag kwamen we tot deze conclusie:

1 grote route doorheen heel Herk

2 karren die versiert waren in het thema van Piloten

3 Tips die de leden kregen over hun toffe leiders

4 uurtje met lekkere appels

5 gestopte leiders

6 afdelingen die een prachtige dag beleefde

7 het uur waarop de meeste leiders zijn opgestaan

8 posten die de leden hebben volbracht tijdens de namiddag

9 auto’s die raar opkeken toen de kar voorbij kwam

10 tellen in de jungle, het spel dat elke lid kent, werd ook op Startdag gespeeld

11 sjaaltjes die vanaf het begint nog niet zo goed geknoopt waren

12 keer dat leider Daan voor een foute afdeling werd geroepen

13 iets minder populaire liedjes op de kar

14 verloren voorwerpen die terug terecht zijn

15 het aantal snoepjes dat gemiddelde gegooid is geweest van de leiders op de kar

16 de leeftijd dat Startdag nog geweldiger wordt

17 de leeftijd dat je moet wenen van geluk op Startdag

18 september Startdag!

19 keer raak geschoten bij het katapult schieten

20 op 20 voor iedereen die er was en plezier heeft gemaakt (op de Chiro kan je niet

buizen) 21 leiders die zeggen dat er veel meer toffe, zalige en geweldige momenten zijn beleefd op Startdag dan deze 21!

Pintgebracht

Dit jaar op 18 september was de tweede editie van Pintgebracht 10 een feit. De beemdgalm werd omgebouwd tot een waar beach party festijn en om 19:30 arriveerden de eerste beach party dudes en dudettes met alle mogelijke beachparty outfits. Van opblaasbare attributen tot zwemtenues. Zelf de Italiaanse-maffiabazen-beach-party-outfit was van de partij. Na het arriveren van het volk, werd het publiek lekker warm gespeeld met live muziek van Eleks, Bushmen en Ambroos. Als afsluiter werden de benen los gegooid op de plaatsjes van dj van eigen bodem: Gerard. Een zeer gezellige avond met een leuk fuifje als afsluiter. Het evenement was dus weer een knaller maar uiteraard hopen we dat volgend jaar toch weer een normale Pintkracht 10 georganiseerd kan worden.

Ledenwerving

Brrrrrrrrrrrrrrr, 1 dikke trakteur met een kar met heel veel volk er op die doorheen heel Herk een fuifke bouwen. Dat kan maar 1 ding betekenen: Die sloebers van Chiro Herk komen weer leden sprokkelen. Een mooi begin van de eerste chirodag van het jaar. Iedereen strak in pilotenpak, zelfs een echt vliegtuig werd op de kar gemonteerd. Want we gaan weer een spetterend jaar invliegen!

Dag van de jeugdbeweging

Ongelijk vorig jaar konden we dit jaar weer genieten van een normale dag van de jeugdbeweging. Zoals alle andere jaren kwamen we met de 3-oudste groepen, de leiders en een paar x-teamers, om 6 uur ’s ochtends in uniform samen op de parking van de Jumbo. Vanuit hier vertrokken we in 1 groep naar de ontbijt-actie en kon het fuifje daar beginnen.

De jongste groepen vergaten hun uniform natuurlijk ook niet, want ook zij tonen graag aan hun klasgenootjes dat ze op de beste Chiro van Vlaanderen zitten.