Kerelblog

De kerels zijn een als maar groeiende groep die nu 13 leden telt met de namen: Adem, Arnoud, Arnoud, Arthur, Laurens, Lvy, Maxime, Milan, Pieter, Rien, Robin, Thibe en Valentijn. Zij komen graag naar de Chiro om een goed potje te sjotten of voor een rondje te bosselen. Even chillen in het lokaal of de leiders ambeteren kunnen ze ook goed. Op de zaterdagnamiddag geven ze hun altijd 100% en hebben ze geen schrik om eens goed vuil te worden en wat harde spelletjes te spelen. De kerels krijgen ook al iets meer verantwoordelijkheid door hun eerste georganiseerd evenement namelijk de Spaghetti-Avond. Nu dat ook al weer achter de rug is gaan de mannen samen met hun 3 leiders: Stijn, Cle en Mabel een spetterend jaar tegemoet.

Dia-avond

Op de dia-avond van ons afgelopen zomerkamp kwam er ineens een professor langs, hij vertelde dat zijn teletijdmachine kapot was. “Ik wou zo graag nog eens terug naar de zomer. Mooi weer, lekker eten en ja natuurlijk dat fantastische Chirokamp nog eens herbeleven”. Er kwam een leider binnen en vertelde de professor dat hij een oplossing voor hem gevonden, de leider laat hem de USB-stick met de kampfoto’s zien en legt uit dat we hiermee het kamp kunnen herbeleven. De professor is erg verrast en kan niet wachten eraan te beginnen. Zo kwam de mooie zomer weer eventjes terug in de vorm van foto’s en kon iedereen genieten van deze mooie herinneringen. Met een lekkere hotdog, een zakje popcorn en een drankje, was dat avond helemaal compleet. We zijn blij dat we nog eens een ouderwetse dia-avond in de Elckerlyc konden organiseren en hopen dat iedereen er van genoten heeft.

Christus Koning

Op 13 november gingen de wekkers van de Chirojongens al in de vroege ochtend af. Want iedereen kent het wel: “De ochtendstond heeft goud in de mond”. Natuurlijk geldt dit zeker op een dag als Christus Koning. Vanaf 8 uur waren de leden welkom op de Chiro. Door weer en wind kwamen ze met de fiets, te voet of werden ze gebracht met de auto. Niet minder dan 95 leden stapten een kwartiertje later op de bus op weg naar De Teut in Zonhoven.

Daar aangekomen kwamen ze Pek de metaaldetectorgek tegen. Hij vertelde aan de leden dat hij op zoek was naar schatten en vroeg de leden van Chiro Herk om hem hiermee te helpen. Dit ging natuurlijk niet zonder slag of stoot want de Bosrovers gingen dit niet zo maar toelaten. Een ware strijd barste los om zo veel mogelijk schatten te verzamelen en uiteindelijk kon Pek toch alle schatten verzamelen dankzij de leden.

Na dit avontuur was het tijd voor een aantal klassieke groepsspelen. Alle leden speelden samen Dikke Bertha, paardenrace enzovoort. Na deze inspanning was het tijd voor ontspanning met een lekker lunch pakket van thuis en lekkere soep van Kampcooking.com.

Met gevulde buikjes kon het tweede deel van de dag beginnen. Zo kwamen de leden Jacky Nys tegen. Jacky ging meedoen aan de veldcross in Zonhoven, maar omdat hij topfavoriet was, hadden zijn tegenstanders zijn fiets gesaboteerd. Gelukkige kon Jacky terecht bij zijn mecanicien en bij de leden. Dankzij hun hulp konden ze een nieuwe fiets in elkaar steken en kon Jacky meedoen met de cross. Goed gedaan!

Na een korte busrit kwamen we weer aan bij de Beemdgalm. Voor de tweede keer konden we genieten van een lekkere maaltijd van onze kookploeg, namelijk balletjes in tomatensaus en puree, gevolgd door een lekker dessertje. Na het eten was het tijd voor de bezinning van de eerstejaars leiders. Naar jaarlijkse gewoonte werd het Christus Koning lied gezongen en legden de eerstejaars hun leidersgelofte af. Zo werden Wout, Dries, Bram, Daan, Arne, Laurens en Michiel na het ontvangen van het Chiro Herk leidersembleem officieel leider van Chiro Herk. En zo eindigde een mooie dag vol spel en plezier. Moe maar voldaan ging iedereen naar huis.

Spaghetti-avond

20 November was het weer zover, de spetterende Spaghetti-avond door de Kerels van Chiro Herk. Net zoals andere jaren werden al de maaltijden voorzien door onze geweldige kookploeg Kampcooking.com en geserveerd door de Kerels. Natuurlijk was er wel wat tegenslag door de huidige Corona-situatie, maar desondanks hebben we maar liefst 460 porties pasta verkocht. Hiervan hebben we 300 porties op voorhand ingepakt met een stukje brood en een potje kaas. De mensen die hun maaltijd ter plaatse opgegeten hebben waren ook meer dan tevreden met de Kerels als ober.

Eens al de bezoekers voldaan waren hebben de leden nog stevig doorgewerkt tijdens de opruim. Na zo een lange zaterdag en zondag waren de mannen moe maar voldoen. Door al het harde werk kunnen wij dit jaar nog leuke dingen doen gedurende dit jaar en op kamp. Normaal gezien zouden de jongens na hun harde werk blijven slapen maar dat is niet kunnen doorgaan, dat zullen we zeker nog dubbel en dik inhalen.

Chapeau Kerels!