Speelclubblog

Hey allemaal, het is weer tijd voor de blog waar iedereen naar uitgekeken heeft, namelijk de speelclub-blog! Dit jaar zijn we met 24 stoere mannen van het 3de en 4de leerjaar die wel tegen een stootje kunnen. Elke zaterdag staan ze paraat om weer een leuke zaterdagnamiddag te beleven die hun leiders in elkaar hebben gestoken.

De brunch is dit jaar jammer genoeg niet kunnen doorgaan, maar volgende editie geven we er een dikke lap op!!

Binnenkort is het ook weer de jaarlijkse paaseierenverkoop. Deze zal doorgaan op 11 april en vanaf 17:15 kan je de jongens van de Chiro aan de deur verwachten met de lekkere kleurrijke paaseitjes.

Vergeet ook zeker niet jullie hier-is-ie in te vullen. Deze staat vol leuke spelletjes, raadsels en weetjes. Er valt ook een leuke prijs te winnen, breng een ingevuld exemplaar naar je leider en wie weet maak je kans om dit keer een spetterende prijs te winnen. Vorige keer won Louis Galasso een mooie prijs, wie wint er dit keer?

Massaspel

Als je bij de openingsformatie de hoofdleider hoort zeggen dat je mag blijven staan weet je dat er iets leuks aan zit te komen. De leden kregen een likje verf op de wang en we waren klaar voor een massaspel.

We begonnen met een potje reuzenvoetbal, en dit volgde we op met verlos in het kot. De leiders hebben de longen uit hun lijf gelopen om alle leden gevangen te krijgen.

Op het einde speelde we een spelletje Chinese muur. Hier is het de bedoeling om alle leden op een rij te krijgen. De kinderen die nog in waren konden hun vrienden bevrijden. Het groepsgevoel bij chiro Herk is van uiterste belang en met een leuk groepsspel wordt dat gevoel versterkt!

Zwerfvuilactie 19/03

Op zaterdag 19 maart gingen de 3 jongsten op tocht door Herk gewapend met een afvalgrijper en een vuilzak. Dit om enerzijds de kas te spijzen van de 3 jongste afdelingen om leuke activiteiten op kamp te doen, en anderzijds om de straten in Sint-Lambrechts Herk proper te houden. Een mooi initiatief van stad Hasselt om de verenigingen in Hasselt een centje te laten verdienen en de leden ook bewust maken van het rondslingerend afval. Opgesplitst in de 3 afdelingen, gingen ze op pad. Na een lange en vermoeiende tocht, kwamen we allemaal terug aan op de Beemdgalm om een fris drankje te nuttigen en even uit te rusten om dan nog wat spelletjes te spelen op het Chiro-terrein. Jammer genoeg was het toen al weer tijd om naar huis te gaan.