Aspiblog

De aspi’s bestaan dit jaar uit 16 leden namelijk: Adrian, Dries, Emile, Ethan, Flor, Gijs, Jasper, Jona, Klaas, Lars, Maxim, Robbe F, Robbe L, Robbert, Teun en Willem. Ze zijn een hechte vriendengroep die elke zaterdag samenkomt om hun straffe verhalen te delen en zotte activiteiten te doen onder leiding van Bart en Simon. Ook dit jaar verwennen ze u op zondag 13 februari graag met een Valentijnsontbijtmand!

De maand december was eerder rustig op Chiro vlak. Daarom delen we met u alvast enkele activiteiten die de aspi’s het afgelopen jaar gedaan hebben. Zo hielden de aspi’s een grootste ruiltocht. Dit met als einddoel een salontafel en een vieruurtje. Beide van deze voorwerpen werden tegen het einde van de namiddag bijeen verzameld, samen met nog een heleboel leuke extra’s. Op vraag van de grote baas van de Chiro (meneer Jaak), bouwden de aspi’s een stevige brug over de kleine Herk. Deze werd ondertussen al zeer uitvoerig uitgetest!!

Buiten de vele sportieve activiteiten zoals; schaatsen, lasershooten, ... . Kan deze groep genieten van een gezellig kampvuurtje, dit met aangepaste hapjes en drankjes ;).

Tijdens de drukke examenperiode ervaarden de aspi’s hoe het was om bakker te spelen. Dit door zelf enkele taarten te beleggen met hun favoriete koeken en snoepgoed.

De boog kan niet altijd gespannen staan, daarom zijn er ook al voldoende feestjes gepasseerd. Denk maar aan; Nacht van de Jeugdbeweging, Pensioenfeest van Jaak, verrassingsfeest van leider Wout, de jeneverfeesten en nog veel meer. Als oudste afdeling zijn deze mannen ook zeker niet verlegen om hun innerlijke zelf te tonen en zich te verkleden als ze naar de Chiro komen. Helaas zijn er ook veel vergaderingen geweest om onze jaarlijkse fuif Orange voor te bereiden, deze valt spijtig genoeg in het water. MAAR wist je dat de aspi’s al een vervang evenement hebben ingepland? Op Zondag 13 februari komen de aspi’s bij uw thuis een Valentijnsontbijtmand bezorgen. Hou dus zeker onze site in de gaten, want binnenkort zullen de bestellingen van start gaan!

Zo nu zijn jullie alvast ingelicht over enkele zaken die de aspi’s afgelopen jaar gedaan hebben. Voor de komende zaterdagen staat er in ieder geval al veel gepland! Waaraan nog veel mooie herinneringen gekoppeld zullen worden!

Sinterklaas

Naar jaarlijkse traditie komt de sint ook weer op bezoek bij onze Chiro. Al was er jammer genoeg een groot probleem, door de coronapandemie moest de Sint de boot ontsmetten. Dit heeft enorm veel geld gekost waardoor hij dit jaar helaas geen cadeautjes en snoep kon kopen. Gelukkig stonden de leden van Chiro Herk en de KSA paraat om hem te helpen. Door zich een hele namiddag keihard in te spannen hebben ze genoeg geld kunnen verdienen zodat de Sint voldoende snoep en cadeautjes kon kopen. Achteraf was er dan ook nog tijd genoeg om even tot bij de Sint te gaan voor zowel leden als leiding, de Sint had gelukkig ook nog een kleine verrassing voor al onze brave leden en leiders. Wisten jullie trouwens dat de Sint op 13 februari altijd geniet van een lekkere Valentijnsonbijtmand?