Topperblog

Samen! Tof!!

Met deze kreet beginnen de toppers elke week opnieuw hun chironamiddag. Dit is dan ook geen leugen want samen zijn we echt tof.

Dit valt te merken aan het plezier wat we week om week weer beleven. We horen misschien al bij de 3 oudste afdelingen maar voor speelsheid is er nog tijd genoeg. Domme moppen maken, ravotten met elkaar en ons 100% smijten voor elk spel horen hier dan ook standaard bij. Maar vergis u niet, de toppers zijn geen kinderen meer. Zo worden de eerste stappen in verantwoordelijkheid gezet. Denk maar aan hoe we zelf pralines zijn gaan verkopen om onze kas wat te spijzen. Hard werken? Zijt daar maar zeker van. Vervelend? Ik dacht het niet. Voor deze harde inzet worden we zeker beloond door coole activiteiten. Denk maar aan hoe we zijn gaan lasergamen en zwemmen tijdens ons weekend!

Zo, nu jullie de toppers al wat beter kennen, is het tijd om een oogje te werpen op het vervolg van deze blog.

Veel lees plezier

Paaseierenverkoop

11 april kon u ons vanaf 17.15u aan uw deur verwachten voor onze jaarlijkse paaseierenverkoop. De vier oudste afdelingen waren weer in grote getalen aanwezig om elk een handje bij te steken. Door de fantastische inzet van deze heren waren alle eieren in een mum van tijd uitverkocht. Nog een bedankt aan alle aanwezige leden en aan iedereen die paaseieren heeft gekocht!

Massaspel

16 april was het nog eens tijd voor een massaspel maar dan met een twist. Een heus springkasteel stond de leden deze zaterdag op te wachten, wat gaan we daar mee doen. Met Pasen voor deur konden de leden allerlei lekkers lekkers kopen door geld te verdien met verschillende opdrachten. Eerste worden bij de springkastelen race, paaseitjes zoeken op de speel plaats, of een gokje wagen op wie eerste zou worden bij de race. Het verdiende geld kon uitgegeven worden aan pannenkoeken, ijs, iets fris of voor ingang tot de V.I.P lounge. Na afloop van het massa spel werd het springkasteel nog uitvoerig gebruikt door alle afdelingen.

Topper weekend

Dit jaar was het topper weekend weer echt TOP, gegarandeerd plezier van vrijdag tot zondag. Vrijdag avond kwamen we samen voor ons weekend, samen zetten we de tenten op en er hang al een plezante kamp sfeer. Verder bestond de avond uit een geweldig grappige film, waar iedereen goed mee heeft kunnen lachen gepaard met wat snacks uiteraard. Zaterdag moesten we al vroeg op, na ons stevig ontbijt en het klaar maken van ons lunchpakket vertrokken we op weg naar Sittard om te lasergamen in een groot lasergame complex. Na vele verschillende spelvormen en veel gezweet konden we weer verder op pad. De tweede stop was het zwembad van Bilzen om af te koelen na onze inspanning in de voormiddag. Na veel glijbaan en bubbelbad plezier keerde we terug naar de beemdgalm. Om vervolgens de barbecue aan te steken en te smullen van allerhande vleesjes. Na deze smakelijke maaltijd staken we de vuurkorf aan, geen weekend zonder kampvuur natuurlijk. Na het eten van nog wat marshmallows trok iedereen zich terug naar zijn tent en vielen na de plezant vermoeiende dag snel in slaap.

Fluo Fest

Fluo Fest 2020 was geen feit. Fluo Fest 2021 jammer genoeg ook niet, maar Fluo Fest 2022 kwam harder terug dan ooit te voren! Vragen of het fijn was, is een zwaar understatement, want woorden om uit te drukken hoeveel deugd dit heeft gedaan, zijn nog niet uitgevonden.

Na 2 jaar van ellendig binnenblijven was het nog eens tijd om goed los te gaan. Deze boodschap hadden de leiders van Chiro Herk ook begrepen en lieten dit zien door de beste fuif van het jaar te organiseren! De feestvierders waren duidelijk terug in hun element en dat deed ons deugd. Op die momenten vergeten we het maandenlange organiseren en het harde werk op de fuifdag zelf. Mensen terug de kans geven om zich helemaal te geven en nog eens goed te dansen, daar doen we het voor!

Dit jaar verzorgden Waebie, Servate, Mobius One & Skratsj en Tchaow de muziek en wat een feest hebben ze ervan gemaakt! Ze hadden er duidelijk ook terug goesting in! De mooie plaatjes werden gemaakt door Luka De Ceuster.

Heeft iemand van jullie het feestje gemist? Geen paniek want volgend jaar staan we er weer met Fluo Fest 2023! Be there or be square!!

Slotdag

De allerlaatste dag van het Chiro jaar is weer gepasseerd. Het was een dag vol water en plezier. Ze hebben namelijk een wilde vlotte tocht gedaan op de Grote Herk. Van Alken tot aan de Beemdgalm terug gevaren. Er waren die kapseisde en er waren die hebben zonnen gebaad doorheen de tocht. Maar iedereen had het naar zijn zin. We waren watervallen, sterke stromingen; scherpe bochten, omgevallen bomen gepasseerd, maar niks heeft ons tegengehouden en we waren dus veilig op de beemdgalm terug geraakt. Na de zware tocht hebben we ons gezellig bij elkaar gezet, aten we een lekkere hamburger en werd er nog wat gevoetbald. Zo ging de laatste dag van de toppers. Maar het kamp is al daar dus wees maar klaar.

X-QUIZ-IT

Zaterdag 14 mei was het weer tijd om onze hersennen nog eens in te spannen voor de quiz van ons X-team. In deze quiz kwam verschillende thema’s aanbod, gaande van actualiteit tot eten tot wetenschap tot muziek tot ... . Iedereen had wel ergens op een vraag kunnen antwoorden. Maar de verdiende winnaars zijn ‘The Spotless Mind’ met maar liefst 154 van de 200 punten.

Een dikke proficiat voor ‘The Spotless Mind’ en hopelijke tot de volgende editie!

Kamp

Nu slotdag is geweest is het weer tijd om af te tellen naar ons spetterend kamp! Met de leiders zijn we al vast weer druk in de weer om ons kamp voor te bereiden. In afwachting van ons kamp kan je zeker nog eens de kampfoto’s van voorbije jaren bekijken. Deze kunt u vinden door op volgende knop te drukken.

Kampblog

Om het aftellen iets gemakkelijker te maken kan je hier onder een timer vinden met daarin de tijd hoelang je nog moet wachten voordat we kunnen vertrekken.

Dit was de laatste blog voor doorheen het Chirojaar. Op kamp staan we weer klaar met een nieuwe blog!

Tot op kamp!

Groetjes