Leidersblog

Startdag

Het derde weekend van september is weer daar. Dat betekent maar 1 ding, namelijk: CHIRO!

Omstreeks 13u kwamen de eerste enthousiaste leden aan. Het was te zien dat ze snaktten naar deze zaterdagnamiddag want dit was al geleden van maart! 😮

Ook meteen de grote test voor de leiders na het kamp om een goede en veilige zaterdag namiddag te doorstaan. Dit was natuurlijk geen probleem voor de mannen.

De planning ging als volgt: de eerste bubbel (kabouters en speelclub) kwam samen achter de chiro lokalen, de tweede bubbel (rakkers en toppers) op het taartstuk (aan de Herk) en de derde bubbel (kerels en aspi’s) op de heuvel.

De leiders hadden een spel voorzien voor alle bubbels om tips te verzamelen. Zo konden ze misschien al te weten komen wie hun leiders gingen worden. Na dat alle groepen genoeg tips hadden verzameld konden we beginnen aan het belangrijkste van de dag: de leidersbekendmaking!

Hier moesten de leden groep per groep zeggen wie ze dachten dat hun leider ging worden. Als ze het juist hadden geraden, sprong die leider in een zwembadje. Na een moeizame start zijn uiteindelijk toch alle leiders bij de juiste groep terecht gekomen.

Tijdens het 4-uurtje kreeg iedereen een appel van bij Schreurs en een drankje van de Chiro. Hierna volgden een kennismaking met de leiders en leden per groep. Tot slot nog even een paar spelletjes gespeeld en dat was het dan weer voor de eerste zaterdagnamiddag van het Chiro-jaar. Een laatste groet en tot volgende week.

Meer foto’s kan u vinden op onze facebookpagina of door op deze knop te drukken.

Pintgebracht 10

Voor het eerste jaar in een hele lange tijd heeft Pintkracht 10 niet door kunnen gaan. Maar zoals we bij ieder probleem doen zijn we een oplossing gaan zoeken. Na veel nadenken zijn we op het idee gekomen om Pintgebracht 10 te organiseren, een openluchtbar met live bandjes namelijk Eleks en Ambroos akoestisch. Naast de bandjes was er nog een groot verschil wij kwamen namelijk uw pintjes en andere consumpties brengen. Met de prachtige inkleding, zoals u op de foto’s kunt zien, was het nog nooit zo gezellig geweest. Ons nieuwste evenement ging super. En dat hebben we te danken aan iedereen die is komen genieten. We hopen natuurlijk dat de gewone Pintkracht 10 volgend jaar weer kan doorgaan, maar zo niet zien we jullie graag terug op een nog betere editie van Pintgebracht.

Chiro Herk Marktplaats

Wat is dit ?

Onze marktplaats is een online platform op facebook, waar je te klein/oud Chirogerief te koop of te geef kan aanbieden. Dit kan je doen door je Chirospullen zelf op chiro-herk.be/marktplaats te plaatsen of je kan je spulletjes schenken aan de Chiro dan handelen wij dit af.

Waaron doen we dit?

Het doel van de Chiro is voor onze Chiro zo laagdrempelig mogelijk te houden. Onze Chiro is voor iedereen! Verder werken we zo ook mee aan een ecologische wereld. En ja voor in de modder te spelen moeten het niet de nieuwste kleren zijn :p

Vragen?

Als je vragen hebt over het concept of werkt er iets niet dan kan je onze verantwoordelijke (Aaron Gils) altijd een berichtje sturen naar 0499/11 48 55.