Aspiblog

The golden box

Het nieuwe Lockdown-dorpsspel van Chiro Herk is een groot succes!! Al meer dan 140 mensen van heel het dorp doen mee! Meisjes, jongens, ouders en grootouders, iedereen is de zoektocht begonnen naar onze gouden boxen. Elke zaterdag tussen 14 november en 12 december worden er 2 à 3 gouden boxen op mooie locaties in ons mooie dorp verstopt. Door de raadsels en andere zoekopdrachten op onze Facebook-pagina en website op te lossen kunnen jullie de boxen ontdekken. Dus als jij nog niet meezoekt of nog niet alle boxen hebt gevonden kan je dit nog snel doen. Zaterdag 12 december stopt het spel en zondag 13 december worden er uit de honderden papiertjes 3 winnaars geloot en krijgen zij elk een superprijs aan huis geleverd!

Onlineactiviteiten Kerels en Apsi’s

Thuiszitten wil niet zeggen stilzitten en dat weten de Kerels en Aspi’s maar al te goed. Leiders en leden van deze afdelingen konden elkaar natuurlijk niet missen nu de Chiro weer even niet door kan gaan en daarom besloten ze terug online te gaan voor hun activiteiten. Wat dit inhoudt? Een paar uur gezellig praten, wat online games spelen, goed lachen en voornamelijk de batterijen weer opladen met goede moed om elkaar snel terug in het echt te zien.

Pralineverkoop

Sint-Lambrechts-Herk werd ook dit jaar weer op hun wenken bediend met heerlijke pralines aan huis dankzij de Toppers. Anders dan anders werden de pralines niet door de leden zelf rondgebracht, maar deden de topperleiders een extra inzet om de bestellingen rond te krijgen. Het was weer een waar succes en we hopen dat ze gesmaakt hebben!

Diavoorstelling

Naar jaarlijkse traditie begon ook dit jaar de leidingsploeg eind augustus te vergaderen over dia-avond. Dat het dit jaar anders zou verlopen dan anders stond vast maar hoe was een goede vraag. Er werd gekozen om het evenement toch coronaveilig te laten doorgaan. Alle opties werden bekeken: andere zaal, buiten, maximum aantal deelnemers,.....

Uiteindelijk werd er gekozen om de dia-avond om te vormen naar een volledige zondag waar de leden in 2 groepen op 2 verschillende momenten veilig konden genieten van de foto’s.

MAAAAAR alles veranderde toen er plots extra verstrengingen kwamen en er plots helemaal geen evenementen meer mochten doorgaan. In aller ijl vergaderde de leiders nog wat langer dan normaal en werd alles geregeld voor de dia-voorstellingmanden. 1 week uitgesteld en in 2 weken geregeld kreeg iedereen die er 1 had besteld een gezellig mandje en een link om thuis veilig de voorstelling te volgen. Na even wat technische problemen, heeft uiteindelijk iedereen met een klein traantje weg te pinken gekeken naar de foto’s van ons geweldig kamp te Grote-Brogel.

Op het einde werd ook al bekend gemaakt dat we dit jaar een super kamp gaan beleven in Meeuwen Gruitrode!!!

Sinterklaas

Als leiding van de KSA en Chiro Herk hebben wij een boodschap van de goed heilige man hemzelf ontvangen. Blijkbaar was Hij ons komen bezoeken op onze terreinen maar was er op dat moment spijtig genoeg niemand aanwezig. Maar niet getreurd want hij heeft voor ons een boodschap achtergelaten en nog belangrijker ook het snoep :p Heb je de videoboodschap nog niet gezien ? Bekijk hem dan nog even hier onder.

Als flinke leiding hebben wij de Sint laten weten dat wij de snoepzakken zullen rondbrengen bij alle leden dus vergeet jullie schoentje niet te knutselen dat in de mail staat!!! En dan kunnen jullie zaterdagavond 5 december jullie snoepzakje verwachten!!

Toren van hoop

Chiro Herk, KSA Moos Herk, vzw De Beemdgalm en Vrienden van de Beemdgalm lanceren een uniek en eigentijds kerstproject in Sint-Lambrechts-Herk t.v.v. de omgevingswerken aan de Beemdgalm. De toren van hoop bestaat uit houten blokjes die vastgelijmd worden tot een toren. U kunt via een duidelijk instructieblad zelf een torentje maken met een hoogte van 16 cm of 24 cm. Maakt u het zelf, dan betaalt u slechts 10 euro voor een toren van 16 cm en 15 euro voor een toren van 24 cm. U kan ook kiezen voor een reeds afgewerkt torentje aan 25 euro.

De toren van hoop is een uniek en eigentijds product, ontwikkeld door Chiro Herk, KSA Moos Herk, vzw De Beemdgalm en Vrienden van de Beemdgalm. De torens van hoop zijn via www.debeemdgalm.be te bestellen vanaf maandag 7 december. Bouwpakketjes/afgewerkte torentjes zijn af te halen aan de Beemdgalm vanaf 10 december.

Wij hopen dat zoveel mogelijk mensen hun toren van hoop een plaats geven voor het raam. We wensen u graag een ‘hoopvolle’ kerst!

Chiro Herk - KSA Moos Herk - vzw De Beemdgalm - Vrienden van de Beemdgalm