Kabouterblog

Hey hey, fijn dat jullie de laatste en beste blog van het jaar lezen! We zijn misschien wel de kleinsten van de chiro, maar zeker niet de minst dapperen. Dat hebben we dit jaar dubbel en dik bewezen. Zo hebben we middeleeuwse monster verslaan als ridders, als echte piraten onze boten gebouwd en de grote Herk op gestuurd, de schat gevonden die de boef had achtergelaten en heel veel in de beek geploeterd! Het was misschien niet altijd zonder slag of stoot, maar de kabouters hebben zich ook dit chirojaar weer volledig gesmeten, kennis gemaakt met het reilen en zeilen van onze chiro. nieuwe spelletjes ontdekt en stuk voor stuk hun eigen grenzen verlegd! Bent u nu benieuwd wat er deze maand verder gebeurd is op de chiro? Lees dan zeker verder!

Aspileiding

Net zoals vorig jaar, konden we dit jaar jammer genoeg geen Fluo Fest organiseren. Desondanks hebben de aspi’s het toch voor een namiddag over genomen. Die namiddag waren zij nu leider in plaats van lid en mochten ze zich helemaal uitleven met de leden. Zo hebben de aspi’s leiding gegeven aan alle groepen, behalve aan de kerels, deze mochten hun vaste leiding behouden. Natuurlijk hebben de leiders zelf niet stil gezeten. Zij hielden zich bezig met allerlei kleine taken op de Chiro.

Slotdag

Zoals de mooiste liedjes niet eeuwig kunnen blijven kan ons Chirojaar ook niet blijven duren. Voor dat we het goed beseffen is het als weer slotdag. Maar niet getreurd want we hebben nog een extra keer Chiro gegeven, om zo toch nog een beetje de verloren namiddagen in te halen.

Met de kabouters zijn we als echte politiemannen een onderzoek opgestart naar de dief die de avond voordien zijn buit in de omgeving had verstopt. Na een heuse snel opleiding zijn we op pad gegaan om zo de dief kunnen te vinden. Na een mooie wandeling zijn we moeten terug keren naar onze uitvalsbasis maar helaas zonder de buit. Tot we plots opmerkten dat er een tip hing aan de boom die bij onze basis stond. Met het touw dat in de boom hing zijn we over de beek geraakt (en sommige in de beek). Zo hebben we tot slot de buit nog kunnen vinden.

De jongens van de speelclub namen het tegen hun leiders op in het action park Kiewit. Als ze van de leiders konden winnen kregen ze de tips om de code van de schatkist te kraken. Met het kraken van de code waren ze verrast met een lekker ijsje.

De rakkers trokken hun waterschoenen aan en vertrokken naar het Schulensmeer waar ze al kajakkend of subbend het koude water getrotseerd zijn.

In tegenstelling tot de rakkers vertrokken de toppers zonder schoenen op pad. Zij waren naar het blotevoetenpad gegaan. Zij hebben de dag afgesloten met een heerlijke barbecue.

De kerels zijn ook het water gaan opzoeken en zijn met hun leiders vertrokken met een bootje.

De aspi’s hadden het water naar hen gebracht door een zwembad en sauna te maken op de Beemdgalm. Zij hebben ook de barbecue aangestoken en van alles lekkers gemaakt.

Kamp

Bij deze sluiten we de chiro voor een tijdje af. De coronacrisis heeft het jaar er misschien wat anders uit laten zien maar we zijn blij om te melden dat het kamp ook dit jaar zal doorgaan! Het zal er misschien weer wat anders uitzien dan we gewoon zijn, maar dat zal de pret niet bederven. Vergeet jullie dus zeker niet in te schrijven en zet 16-25 juli zeker in jullie agenda!