Leidersblog

Welkom iedereen bij bij de eerste blog van 2019-2020.

Met de leiders hebben we al zeker heel veel zin in het nieuwe jaar! Voor dat al een beetje te bewijzen is hier onze blog met de activiteiten die al hebben plaats gevonden.

Ledenwerving (rondrit met de kar)

BIEP BIEP BIEP!!! Tegen kwart na zes gingen de wekkers van de werkmannen van het stad al af. Ze moesten extra vroeg op hun werk zijn van hun teamchef Stijn. Snel een koffie drinken en nog even langs cupers voor een goed ontbijtje. Tegen zeven uur stonden alle werknemers op de werkvloer, buiten dan die twee slaapkoppen die een half uur later aankwamen. Ze hadden opdracht gekregen om met een grote kar het dorp rond te gaan en kleine klusjes te doen zoals onkruid uittrekken en gras van de perkjes af te rijden. Natuurlijk ging niet alles zoals gepland. Eén van de mannen dacht dat het een goed idee was om een kanon van een geluidsinstallatie op de kar plaatsen, zo was het iets plezanter om te werken. Het resultaat: op hun rit door het dorp kwamen er de hele tijd mensen aan hun raam of zelfs op hun oprit kijken.

De mannen oncomfortabel met de toeschouwers, dachten dat ze wel weg zouden gaan als ze met snoep gooiden. Ze hadden toevallig nog wat zakken fruitellas mee genomen voor te snoepen onderweg. Omdat de pottenkijkers maar bleven komen deelden de mannen tenslotte nog oude posters uit maar niks leek te helpen. Tot ze uiteindelijk een boos telefoontje van de burgemeester kregen die zei dat ze moesten stoppen met 'hunne kermis' en snel moesten terugkomen. Maar goed dachten ze, de fruitellas waren op en ze hadden toch wel een hongertje gekregen van al dat harde werken!!

Startdag

Na een voormiddag vol muziek, snoepjes, een tractor, een kar en een bende gekke leiders, was het eindelijk tijd voor het grote moment waar iedereen al op wachtte sinds 25 juli: STARTDAG. Om 13u00 stipt stonden de eerste leden al klaar om zich in te schrijven. Zo stond de speelplaats een half uurtje later vol met een honderdtal spelende kinderen.

Toen er afgefloten werd om iedereen te verzamelen, was de grote vraag van elk lid natuurlijk: wie worden onze leiders dit jaar?! Dat was een vraag waar de werkmannen van stad Hasselt wel een antwoord op wisten. Zij kunnen namelijk bij de burgemeester van Hasselt gaan polsen wie de leiders van elke afdeling dit jaar zijn. Maar ‘voor wat hoort wat’ natuurlijk. Het materiaal van de werkmannen van stad Hasselt werd namelijk net gepikt door de werkmannen van Sint-Truiden. Gelukkig stonden onze Chirojongens paraat om de werkmannen van Hasselt te helpen.

De leden zette zich de ganse namiddag in om het materiaal terug te vinden en terug te geven aan de werkmannen van Hasselt. Deze waren heel blij en gaven dus aan elke afdeling een enveloppe vol tips over wie hun leiders zouden zijn. Deze tips waren vervormde foto’s van de leiders. Na veel overleggen, redeneren en een beetje gokken, vond elke afdeling uiteindelijk zijn leiders. Als 4-uurtje kregen de leden nog een appel en een drankje en daarna konden ze kennismaken met hun nieuwe leiders. Na deze eerste Chirodag vol spel en plezier gingen de leden om 17u terug naar huis.

Tot de volgende weken 😉
P.S.: Kunnen de ouders de leiders herkennen op deze foto’s?
P.P.S.: De oplossing kunnen jullie vinden op onze website www.chiro-herk.be > Onze Chiro > Leiding

Kabouters en Speelclub

Rakkers en Toppers

Kerels en Aspi’s

Pintkracht

Voor het zoveelste jaar op rij heeft pintkracht 10 weer iedereen omver geblazen. Onze nieuwste editie ging terug naar de oudheid en weg van ons klein Belgenland. Dit jaar namen we onze feestbeesten namelijk naar het oude Egypte (zand niet ingegrepen.) De tent was prachtig versierd met echte authentieke sarcofagen uit het verre zuiden (Danku chiro Jokadi) en echte bazaardoeken. Natuurlijk mogen we de mooiste versiering van al niet vergeten: krachtige beats geproduceerd door 4 top dj’s. Vaak zeggen ze dat men het beste tot het laatste houd, maar waarom er niet gewoon mee beginnen? Onze eigen huis-dj, “DJ ToetanGAANmon” beter bekend als “Bart Waeben”, had alvorens de piketten van de tent extra diep de grond in geslagen uit schrik dat hij het dak eraf zou spelen; Het scheelde niet veel. Toen de sfeer er goed in zat was het de taak aan Dj Servate om de toorts over te dragen tot. Ook Hierbij werden weer de beste beats ovenvers aan de oortjes geserveerd. Later werd dezelfde taak zorgvuldig uitgevoerd door jong talent dj Opalcontrol en ten slotte werd de avond prachtig afgesloten door onze tweede huis-dj “DJ Den overgang en den afgang!” beter bekend als “Den Gerard” die, met grote verbazing van de misschien-al-dan-wel-of-niet geïtoxiceerde jeugd, nog cd’s gebruikt om z’n plaatjes aan elkaar te lijmen. Zoals u het hoort beste dames en heren, was het weer een topiditie, jammer dat ‘ie niet kan toppen aan die van volgend jaar. Tot dan!
P.s.: Ja, Walk Like an Egyptian van The Bangles is meerdere keren gespeeld.