Kabouterblog

Dia-avond

Dit jaar vond onze bekende Dia-avond plaats op een vrijdagavond in plaats van een zaterdagavond. Ondanks deze verandering waren er nog steeds genoeg enthousiaste ouders en leden die het kamp van 2023 in Herselt opnieuw wilden beleven. Dankzij de leuke foto's konden we het fantastische kamp opnieuw ervaren. Tijdens de avond kregen we bezoek van onze twee helden, Jim en Coco, en hun nieuwe vriend Barbarossa. Jim en Coco hadden Barbarossa al een lange tijd niet gezien, omdat hij vrijwilligerswerk deed op verschillende verlaten eilanden. Barbarossa bedankte de jongens opnieuw omdat ze hem zo positief hadden beïnvloed. Jim en Coco misten de avonturen die ze samen hadden beleefd. Barbarossa had daar een oplossing voor en vertelde dat hij in zijn kajuit alle foto's van hun avonturen had opgehangen. De drie vrienden gingen samen naar de foto's kijken.

Dank jullie wel voor de geweldige opkomst! Het was opnieuw een fantastische avond!
PS. Volgend jaar gaat ons kamp doorgaan in Tellin!

Vriendjesdag

Zonder vrienden zou de Chiro haar ware aard verliezen, daarom was het opnieuw tijd voor een dag gewijd aan vriendschap. Op deze vriendjesdag (28/10/2023) mochten de leden hun vrienden verwelkomen en onderdompelen in een geweldige middag vol Chiro-plezier. Na een zaterdag vol spel, avontuur en vermaak, keerden alle deelnemers, zowel leden als vrienden, met voldoening huiswaarts. We hopen dat deze kapoenen in de toekomst nogmaals van zo'n geweldige Chiro-middag willen genieten.

Kabouters

De afgelopen week, op 28 oktober, assisteerden de kabouters het leger bij het ontdekken van een veilig pad door een mijnenveld. De kabouters waren genoodzaakt om verschillende spellen te spelen om de locaties van de mijnen te identificeren. Dit was zeker geen eenvoudige taak, want als ze per ongeluk op een mijn stapten, moesten ze helemaal opnieuw beginnen. Na uren van toegewijd spel spelen slaagden ze er eindelijk in om alle mijnenvelden te markeren, waardoor een veilige doorgang mogelijk werd. Zonder de inzet van de kabouters zou ons terrein eigenlijk een potentieel gevaarlijke mijnenveld zijn, maar dankzij hun inspanningen weten we nu precies waar deze mijnen zich bevinden.