Speelclubblog

Orange Kids

Op zaterdagmiddag, 2 maart, kwamen de speelclubs van Chiro Herk samen voor een bijzondere samenzijn met hun leeftijdsgenoten van de KSA. Een verrassende wending bracht een lach op hun gezichten, want deze keer stond er een activiteit op het programma die buiten het gewone jeugdbewegingskader viel! Jongens werden kunstenaars en mochten de meisjes schminken, terwijl de meisjes hun magie loslieten op het haar van de jongens, zodat ze er allemaal piekfijn uitzagen. Eenmaal opgefrist was het tijd voor de langverwachte Orange Kids party, waar ze samen met de Chiro en KSA Herk-leden hun beste danspasjes konden tonen en feesten tot het moment aanbrak om huiswaarts te keren en hun spannende avonturen te kunnen delen met de nieuwsgierige ouders.

Zombiezzzzzzz

Op het massaspel van zaterdag 16 maart op Chiro Herk ontvouwde zich een uiterst onverwacht scenario: een zombie-apocalyps! Ondanks de angstaanjagende aanval van de zombies bleven alle kampen standhouden, maar dat was geen gemakkelijke opgave. Om zich voor te bereiden op de dreigende aanval, moesten de leden verschillende uitdagende opdrachten uitvoeren om zo veel mogelijk materialen te verzamelen. Deze materialen waren essentieel om hun basis te versterken en zich te wapenen voor de naderende confrontatie met de zombies. Bij elke voltooide opdracht ontvingen ze waardevolle middelen, waardoor hun kampen steeds sterker en beter verdedigd werden tegen de aanval. De overwinning laat maar weer eens zien hoe goed de samenwerking is tussen de leden binnen en buiten hun eigen afdeling.