Kabouterblog

Welkom op de nieuwe maandelijkse blog van oktober!

Dit keer was het aan de kabouters om hiervoor te zorgen. Als je meer wil weten over hoe hun maand er uitzag, lees dan zeker verder!

Wie zijn we?

Iets Over de Kabouters schrijven is niet zo een makkelijke opgave, aangezien we nog maar een paar weken ver zijn.
Toch kunnen we al vaststellen dat deze jongens met hun 250 tenen, 50 neusgaten, 100 ledematen en 175 nekwervels dit jaar elke zaterdag heeeeel enthousiast en uitgelaten zijn. Toch zijn ze ook wat geniepig, want bij elke kans zijn ze met de leiders aan het ravotten en worstelen. Op deze manier voelen de leiders zich ook terug een klein beetje Kabouter.
De Kabouters bestaan uit 25 leden nl. Tuur, Lowie, Roderick, Bram, Toon, Mylo, Kobe, Naim, Casper, Louis V., Levie, Maxim, Matthias, Gus, Loïc, Sami, Cas, Lukas, Sebastiaan, Thor, Thomas, Yanou, Joseph, Simon, Louis G.
Deze bende wordt in toom gehouden door hun 4 musketiers genaamd Daan, Laurens, Wietse en Dieter.

Wat doen we?

Iedere week komen de kabouters enthousiast en speels naar de chiro om de leukste spelletjes te spelen. En ook iedere week worden ze verrast door de spelletjes en thema's die de leiding gemaakt hebben.

De ene week staan er drie ridders voor hun die vastbesloten zijn om de beste ridder teworden, de andere drie ambtenaren van de stad die de chiro willen opdoeken. Natuurlijk geven de kabouters zich iedere week 100% om die gekke figuren te helpen, of net om een stokje te steken voor hun snode plannen. Ze gaan helemaal op in het thema en de spelletjes en amuseren zich iedere week te pletter!

Dia avond

Jos en Jossé waren op safari geweest in de ardennen. De reis viel wel tegen omdat niet veel dieren zaten dus hebben de mannen uit miserie maar wat foto’s van de kinderen gemaakt. De avond was leuk, er was goed veel volk en iedereen was goed gemutst. Er werd gelachen en gehuild. In het praatcafé zat de sfeer goed en al bij al was het een geslaagde avond.

Dag van de Jeugdbeweging

De dag van de jeugdbeweging begon al zeer vroeg voor de 3 oudste afdelingen, leiders en x-teamers, want zij stonden namelijk al om 6u ‘s morgens aan de Delhaize.
Als allereerste kwamen ze aan op het Kolonel Dusartplein, terwijl de lieftallige medewerkers het ontbijt voor ons nog aan het opstellen waren. We waren met een zeer voltallige opkomst namelijk met 48 en dit verdiend wel een dikke duim aan iedereen die aanwezig was.
Het ontbijt werd goed gesmaakt door iedereen want er waren lekkere koffiekoeken ter beschikking (chocokoek, croissant en brioche), aangevuld met een heerlijke warme chocomelk, fruitsap of koffie. Tijdens het ontbijt kon iedereen al goed in de sfeer voor de nacht van de jeugdbeweging komen.

Na het ontbijt gingen alle leden en leiders flink naar de les en voor de iets minder flinke leiders …
Zelfs kampcooking.com ging voor deze hoogdag in hun kampcook-kledij naar het werk!

’s Avonds na de vergadering maakte de leiders zich op om naar de nacht van jeugdbeweging te vertrekken en er een geweldig nacht van te maken zodat ze de dag nadien fris en montig op de dia-avond stonden.

Dit was het al weer voor deze maand. Volgende keer is het de beurt aan de Rakkers!

Groetjes van de schattigste en leukste afdeling xxx