Kerelblog

Welkom iedereen bij ondertussen al de 6de blog van Chiro Herk.

Dit maal is het de beurt aan de kerels, maar wie zijn de kerels juist ? De kerels zijn een zotte bende van 11 geweldige jongens met de namen: Dries, Klaas, Ethan, Axel, Flor, Emile, Jona, Raoul, Robbert, Lars en Sebastien . Deze hechte groep smijt zich elke week weer opnieuw in alle spellen of uitdagingen. Dit was ook het eerste jaar dat deze groep zichzelf moest bewijzen en zelf iets moest organiseren, namelijk onze spaghettiavond. Voor deze zotte bende te begeleiden doen Thimo (Scheep) en Ruben (Bams) elke week hun uiterste best voor de tofste en zotste activiteiten te voorzien. Maar ook zij 2 worden elke week weer verrast door de toffe en leuke input van de jongens!

Activiteiten

Ondanks de Kerels de kleinste afdeling van Chiro Herk is. Voorzien Ruben en Thimo iedere week toch speciale activiteiten voor ons gezellig groepje. Zo zijn we in het begin van het jaar de sportieve gaan uithangen in De Alk. Achteraf hebben me genoten van een lekker ijsje. Niet veel later konden wij ons effectief de naam ‘KERELS’ op ons plakken, de leiders hadden een doop voorbereid. Met allerlei vieze maar grappige spelen. Als 4-uurtje volgden een chickennugget-pong. Lekker maar soms toch een pikant sausje. Op het groot ledenweekend in Meeuwen-Gruitrode stonden FLUO-games, We are young en tal van verschillende matchkes met onze nieuwe lazershooters. Niet veel later na onze geslaagde spaghettiavond vonden onze examens plaats. Om ons te bedanken voor het harde werk tijdens de pasta-avond en ontspannende avondactiviteit te hebben zijn we met de hele groep Robin Hood in de cinema gaan kijken, daarna passeerden we nog even in de Quick voor een lekkere milkshake. A.d.h.v. een uitnodiging werden we verwacht aan de Beemdgalm voor het Kerel Kerstfeestje. Na een kort nacht, stond er weer iets leuk gepland; zwemmen in Hengelhoef! Na enkele casual P.A.’s zoals; “Hoe vuil ben jij”, “De ridders van de tafels van Rudi-steen”, “De wijze winnaar”, …. Hadden we enkele weken geleden een zot leuke zaterdagnamiddag, we gingen namelijk gokken (met nep geld uiteraard) op alles en iedereen. Dan zijn we ook nog naar de carnaval in Borgloon geweest en hebben we een stadspel gehad met de Bati-boys.

Spaghettiavond

Ook dit jaar organiseerde de Kerels van Chiro Herk weer een overheerlijke spaghettiavond. Maar aangezien het lage aantal kerels dit jaar hadden we dit nooit zien aankomen. De Kerels van dit jaar hebben alle eerdere records verpulvert! Dit deden ze met maar liefst 438 spaghetti ’s/macaroni’s en 300 huisbereide desserts. Wij bedanken onze geweldige keukenploeg, Kampcooking.com, voor het overheerlijk eten, maar vooral bedanken wij iedereen die ons is komen steunen! Na al dit hard werken van onze Kerels moeten zij nu enkel nog maar genieten van de rest van hun Chirojaar.

Feestweekend in de ogen van de kerels

Wow! Is onze Chiro al 70 jaar oud?!
Om dit te vieren organiseren onze leiders een groot feestweekend tijdens het Paasweekend.

Na een drukke werkweek kunnen al onze mama’s en papa’s, oma’s en opa’s, kortom iedereen, terecht op de Afterworkterras aan de jeugdlokalen de Beemdgalm. Terwijl wij ons kunnen amuseren op de kinderanimatie van d Aspi’s, kunnen zij genieten van verschillende cocktails, voor de bierliefhebbers zal er ook Wilderen Goud, Wilderen Kanunnik en Jessenhofke aanwezig zijn. Gedurende de hele avond zal het 70 jaar oud Chiro Herk-archief tentoongesteld worden. Wij zijn alvast aanwezig.

Zaterdagavond is het in de Elckerlyc te doen voor alle mensen met een hart voor quizzen. Met tal van leuke verschillende rondes en tussenrondes, garanderen onze leiding voor veel leerrijk spelplezier. Quiz night Chiro Herk is een succes. De quiz is bijna uitverkocht. Nog snel inschrijven is dus de boodschap.

Zondagmorgen, Paasdag, om klokslag 9u vindt jaarlijks een Paasmis plaats in onze fantastische kerk. In deze speciale misviering komt Chiro Herk ook aan bod. De leiders nodigen iedereen (leden en ouders) uit om deze speciale viering met een bezinnende tekst te aanschouwen.

Aansluitend op de mis, wordt het smullen op de Paasbrunch. De brunch is georganiseerd door Kampcooking.com (keukenploeg) en onze X-team’ers (oud-leiding) en zal plaatsvinden in de Elckerlyc. Onze leiders hebben beloofd dat er een groot assortiment aan lekkers zal zijn. Na een gratis glaasje cava of fruitsap kan het smullen beginnen.

En dan komt het evenement waar wij het hardste naar uitkijken. De familiedag, met maar liefst 70 verschillende attracties voor jong en oud, deze zijn overigens bijna allemaal gratis. Wij sommen even enkele attracties op: Jungle Run (35m), live act, VR-gaming, Chiro Herk Merchandise, lazershooten, Afrikaanse dans, volkspelen, sminkstand van KSA Moos Herk, Zumba, benji run en nog zoveel meer…. Onze leiders hebben voor dit jubileum, eigen Chiro Herk Champagne laten maken in Frankrijk.

Wij, de Kerels zullen zeker aanwezig zijn op de activiteiten, jullie toch ook??

Paaseierenverkoop

Om te eindigen maken wij graag nog kort een beetje reclame over onze paaseierenverkoop van dit jaar. Om onze werking een beetje te financieren verkopen wij zoals elk jaar de lekkerste en mooiste Paaseitje. Jullie kunnen ons op maandag 15 april verwachten tussen 17u00 en 20u00. De eitjes verkopen we aan de meeste democratische prijzen. Zo vragen we voor 10 eitjes vragen we slechts 3 euro. Moesten 10 eitjes teveel zijn verkopen we ook 5 eitjes voor 2 euro. Alvast tot dan en laat ze smaken ;)