Lid worden bij Chiro Herk

Ben jij een jongen tussen 6 en 18 jaar oud? Dan is Chiro zeker iets voor jou. Je kan iedere zaterdag spelen, sporten, knutselen of gewoon onder vrienden zijn.

Hieronder vind je alle info die je nodig hebt om ook lid te worden bij Chiro Herk.

Inschrijven

Je kan drie keer komen proberen voor je je moet inschrijven. Is Chiro jouw ding? Dan komt de afdelingsleiding langs voor een huisbezoek. Ouders krijgen dan alle nodige informatie over de Chiro.
Nog vragen? Stuur gerust een mailtje naar info@chiro-herk.be.

Het lidgeld omvat een jaar lang amusement voor het lid, een aansluiting bij Chiro Nationaal, een verzekering, elke week een drankje en een extra cent voor het bijspijzen van de afdelingskas. De 3 jongste afdelingen betalen in totaal 35 euro en de 3 oudste afdelingen betalen in totaal 45 euro.

Meer info over een eventuele tegemoetkoming van je ziekenfonds vind je hier.

Chirokleren

We dragen op de Chiro een uniform, dat zijn speelkleren die vuil mogen worden. Ook zijn we zo gemakkelijk herkenbaar wanneer onze activiteit op een andere plaats doorgaat.

De jongens van 6 tot 12 jaar dragen een zwart shortje of in de winter een zwarte lange broek. Hierbij dragen ze een geel Chiro Herk t-shirt. De kleur van hun sjaaltje hangt af van de leeftijd en afdeling.

De jongens van 12 tot 18 jaar dragen een beige chirobroek en een blauw Chirohemd. Zij hebben ook een geel Chiro Herk t-shirt. De kleur van hun sjaaltje hangt af van de leeftijd en afdeling. De Chirobroek en het Chirohemd kan je bekomen in de Banier (Chirowinkel in de Vaartstraat in Hasselt centrum).

De sjaaltjes en t-shirts kan je iedere 1e zaterdag van de maand kopen vooraan aan de Pastorijstraat. De sjaaltjes kosten € 3, voor een T-shirt is het € 8.

Op de hoogte blijven

Wil je weten wat je deze week moet meenemen naar de Chiro?

Dan heb je 2 mogelijkheden. Je kan je inschrijven voor onze wekelijkse Chiromail of je neemt een kijkje bij het programma op de site: http://chiro-herk.be/programma
Onderaan de pagina http://chiro-herk.be/programma kan je je ook inschrijven voor onze Chiromail.

Indien er binnenkort een evenement zou plaatsvinden, wordt dit ook bij het programma vermeld.

Zoek je een volledig overzicht van het Chiro-jaar?

Dan kan je onze kalender bekijken op: http://chiro-herk.be/kalender

Een 'Hier-is-ie', wat is dat?

De 'Hier-is-ie' is een boekje dat 3 keer per jaar wordt meegegeven aan de leden. Telkens wordt het geschreven door een andere afdeling. Hierin worden toekomstige evenementen aangekondigd, voorbije evenenmenten gëevalueerd, moppen verteld en nog veel meer. Zeker lezen dus!

En voor de rest?

Regelmatig geven we aan de leden een briefje mee naar huis met informatie voor de ouders. Dit wordt gedaan bij evenementen voor heel de Chiro maar ook als er bijvoorbeeld een afdeling op weekend gaat.

Praktische zaken

Wanneer?

Elke zaterdag van 16 september tot 19 mei organiseren we een namiddag vol plezier. De enige uitzondering is zaterdag 30 december, dan is er spijtig genoeg geen Chiro.

Onze activiteit begint telkens om 13u30, maar er is al opvang voorzien vanaf 13u00, zo kunnen de leden al wat eerder komen en kunnen we op tijd aan onze acitiviteit beginnen.
De einduren verschillen per afdeling. De Kabouters en Speelclub hebben om 17u00 gedaan, de Rakkers en Toppers om 17u30 en de Aspi's en Kerels om 18u00.

Wanneer we een activiteit hebben die op andere uren plaatsvindt, zal dit worden gemeld in het programma en wordt er een briefje meegegeven.

Waar?

In De Beemdgalm hebben wij onze lokalen, met rondom veel groene speelruimte. Het afzetten en ophalen van de leden gebeurt aan de ingang van Bassisschool De Kameleon.

Vragen

Indien u nog vragen heeft, mag u gerust een mailtje sturen naar het e-mailadres:
info@chiro-herk.be.