Dag 9: The Return of Akili (Kampvuur)

Pyjama Sam heeft al veel doorstaan. Oude vrouwtjes geholpen hun sjakosj terug te krijgen, een vet superheldenkostuum laten maken speciaal voor hem, met zijn superkrachten van zijn gadgets om leren gaan en zelfs niet meer bang te zijn voor het donker.
Maar… nu vraagt hij zich toch af wie deze slechterik is waarover Benjamin altijd sprak.
Over Benjamin gesproken, waar blijft hij?

Plots verschijnt er een persoon die beschreven staat als Akili. Maar...Pyjama Sam kijkt eens heel goed naar hem en ziet wie hij ‘echt’ is.

“Benjamin, wat doet gij nu toch zo vreemd? Zijt gij al die tijd de slechterik?”
“Ja Sam. Maar...er zijn wel meerdere zaken waar je niets van afweet!”
(Hahahaha lacht als een echte slechterik).
“Maar...ik kan toch niet tegen je vechten? We zijn vrienden!” “Wij zijn helemaal geen vrienden” zegt Akili: “Ik heb je gemaakt, zoals Franky ook gemaakt is. Ik verveelde mij als slechterik. Er was nergens meer een waardige superheld die het tegen mij op kon nemen. Iedere superheld die het tegen mij opnam verloor na een zware strijd.”

Pyjama Sam weet niet wat hij hoort. Hij is helemaal van de kaart. Al die gedachten spoken in zijn hoofd rond. Dat hij niet echt is, geen superheld is, dus ook.. dat hij Akili niet kan verslaan.
Met een neerkijkend hoofd wandelt hij droevig weg.
“Kom terug zeg ik u! Ik heb je gemaakt om tegen mij te vechten en nu is je kans. Kom terug jij lafaard!”, roept Akili hem na.

Pyjama Sam staat daar helemaal alleen. Alles wat er is gezegd geweest, alles wat hij weet is een leugen. Waarom zou het dan zelfs nog gaan opnemen tegen Akili…
Hij is dus een neppe superheld, denkt hij teleurstellend. Uiteindelijk vraagt hij aan het boek: ‘Ben ik een waardige superheld?’ en het boek antwoordt hem: ‘Je kan alles zijn, alleen moet je er zelf in geloven. Voor één keer lijkt alsof je mijn hulp daadwerkelijk nodig hebt, daarom zal ik je helpen om jezelf klaar te stomen voor het gevecht! ’

SPEL OM SAM IN ZICHZELF TE DOEN GELOVEN

Nadat hij alle moed bijeen heeft geraapt , gaat hij terug op zoek naar Benjamin, of beter gezegd Akili.
Ze staan oog in oog tegenover elkaar. Akili heeft eindelijk een waardige tegenstander om tegen te vechten. Akili valt Sam aan en ondanks dat Sam niet met zijn vriend wil vechten beseft hij dat dit een strijd op leven en dood zal worden.

Na een tijd wordt het duidelijk dat Sam de bovenhand heeft in het gevecht. Wanneer ook Akili dit beseft stopt hij het gevecht. Het lijkt net of het weer Benjamin is die tegen hem spreekt en hij zegt hem dat hij niet altijd slecht was. Sam weet echter niet goed of hij hem nog kan vertrouwen. Benjamin verteld hem over een brouwsel waar hij vele jaren terug mee experimenteerde, dat brouwsel had de duisternis in zichzelf naar boven gebracht en zo werd Akili geboren, maar Akili heeft dit brouwsel nog steeds nodig om te overleven.

SPEL OM HET BROUWSEL TE VERNIETIGEN

Ze ontdekten dat het brouwsel brandbaar is, dus beslissen ze om het op het vuur te gooien. Zodra het verbrand is, zakt Akili/Benjamin door zijn knieën en blaast hij zijn laatste adem uit.
Sam haast zich naar hem toe, maar komt te laat. Hij is radeloos. Wat moet hij nu doen? Benjamin was als een vader voor hem, hij hielp hem om een superheld te worden, zonder Benjamin was hij niemand… Gebroken door verdriet wandelt hij weg, maar net wanneer hij bijna om de hoek is schiet Benjamin terug wakker. “Akili komt niet meer terug, mijn zoon”

Het kamp samengevat door de Leiding

We zitten hier nu bij het kampvuur en reflecteren over het kamp dat bijna afgelopen is.
De leiders zijn doodop door de lange voorbereiding en het zware kamp. Maar toch nemen we nog even de tijd om de blog te updaten. Wij hebben de laatste dagen de blog elke avond geüpdatet,
nu we aan dag 9 en het kampvuur zijn aangekomen loopt deze taak ten einde. Om toch even stil te staan bij het afgelopen kamp, hebben we aan de leiders, klus en co en de kookploeg gevraagd om het kamp in enkele zinnen samen te vatten. Hieronder kan u de reacties lezen.

Groeten Bert en Robrecht.

Het kamp is vliegensvlug verlopen.
-Robin

Het kamp was stof.
-Ruben

Voor mij is het kamp 10 dagen genieten van de blije gezichten, zowel van de leiders als van de leden!
-Zjef

Na zo een kamp; wat is de volgende reis?
-Dries

Veel te snel voorbij en veel te leuk.
-Jeroen

Een kamp om nooit te vergeten!
-Maarten

Kamp 2017 was weer een top editie, zowel in de leidings – en rakkersploeg zat de sfeer goed. Ik kijk al uit naar volgend jaar!
-Daan

Sfeer en gezelligheid: 10/10
Leden: 10/10
Kampthema: 10/10
Dat er nog vele mogen volgen!
-Thimo

Eerste kamp als leider was super tof, hopelijk volgend jaar een herhaling hiervan!
-Tim

De toppers zijn moe maar ik ben moeder.
-Jander

Kamp wordt beter met de jaren, vooral dit jaar was spetterend en om nooit te vergeten.
-Lennert

Gisteren leek het nog dag 2, vandaag is het al dag 9.
-Tom

Het kamp was een super fantastische klapper!
-Robrecht

Dankzij de f-16’s was mijn kamp al goed, maar de leden, leidingsploeg, sfeer en al de rest maakten het perfect!
-Bert

Het is onbeschrijfelijk, daarom is deze zin zo kort.
-Jonathan

Het hoogtepunt van dit jaar duurde tien dagen lang, maar was helaas om in een mum van tijd.
-Simon

Het kamp is het ene moment na het andere. Als we een paar van deze momenten op foto kunnen zetten, zijn we zeker van de herinneringen voor later.
-Fotograaf

Good morning, good evening! Geen dooi, wij zijn gelukkig.
-Klusjesmannen

Het was allemaal cava… BENG!
-De Keukenploeg