Omwillen van de 1/2-daagse uitstap was er vandaag geen thema.

Dag 5 in de ogen van de Kabouters

De dag begon al goed, ja lap Robin heeft zich al verslapen (het was al een uur langer…). Gelukkig was Dries er, die hem dan toch net op tijd heeft wakker gemaakt. Het ochtend turnen/ wassen was eerder een wedstrijd (wie laatste is, is een pony). De Aspi’s, Kerels en Toppers waren de avond ervoor op 2-daagse vertrokken.

Na het stevige ontbijt met de 3 jongsten hebben wij onze rugzak gemaakt, om te vertrekken naar het zwembad. Gelukkig lag het zwembad dichtbij, want de kabouters waren al na de 2e straat aan het vragen of we er niet bijna waren. Eens we ons gesetteld hadden en omgekleed waren, hebben we eerst nog snel de regels overlopen. In het buitenzwembad waren er een klimmuur en 2 glijbanen aanwezig, dus dolle pret verzekerd!

Nadat we uitgezwommen waren, hebben we ons maar klaargemaakt om terug te vertrekken naar de kampwei. Uitgehongerd kwamen we de wei terug op. Ja lap, het eten had een half uur vertraging… gelukkig was het BBQ, dus we hebben ons goed kunnen volproppen met vlees. Tijdens het eten kwam Boer Fons langs met de post.

Na het eten hebben de leden op hun gemak hun brieven kunnen lezen, waarna ze zich gewassen hebben met behulp van hun waspeter. Ondertussen hebben we het vuurwerk klaargezet, want als de kabouters op tijd klaar zijn is er vuurwerk. Oké, nu is onze batterij en die van de kabouters wel leeg. Slaapwel!

Robin, Ruben, Zjef en de Kabouters