Dag 6: ‘Als een café zonder bier…’ (Keuzeactiviteit)

Scott en Mick wandelen uit het niets het dorpje ‘Aberdeen On The Hill’ binnen. In eerste instantie zien ze de McElly liggen, van afstand zeker toch een gezellige pub te noemen. Wanneer ze dan, rasechte Schotten als ze zijn, hier willen binnengaan blijkt de keet echter gesloten. Een toevallig voorbijganger ziet het allemaal gebeuren en komt geërgerd zijn verhaal doen.

De McElly was de beste pub van heel het dorp en had 2 toffe uitbaters: John en Eve.
Mc Flurry was hun baas maar hij heeft John en Eve 2 weken geleden op straat gezet en dus moest de pub sluiten. Daar zijn we in dorp helemaal niet tevreden mee want we kunnen geen whisky of Guinness meer drinken. Erger is dat we niks meer te doen hebben, sinds de McElly gesloten is gebeurt hier niks meer in het dorp.’

Mick en Scott kunnen hun oren amper geloven. Alsof het nog niet erg genoeg was dat er slechts één pub was, die naam waardig, in het hele dorp blijkt deze nu ook nog eens gesloten te zijn. De pub spontaan terug openen zou op zich wel iets voor hen kunnen zijn, maar daar zijn ze nu eenmaal niet voor onderweg. In plaats daarvan vraagt hij de man om zo snel mogelijk de dorpelingen samen te roepen: zij zullen de verveling hier eens rap de wereld uithelpen! Wanneer de dorpelingen samenkomen spreken Mick en Scott hun als echte redders toe:

‘Jullie moeten niet bij de pakken blijven zitten. Iedereen van jullie zal toch wel iets hebben wat ze graag doen en/of goed kunnen. Welaan dan, waar wachten jullie op! Pak die oude hobby, van voor het pub hangen, terug op en deel hem met elkaar. Je zal snel genoeg merken dat er zoveel meer te doen is en dat verveling absoluut niet nodig hoeft te zijn!’

Keuzeactiviteiten om hobby’s uit te wisselen

De dorpelingen zijn tevreden dat Mick en Scott hen hebben wakker geschud. Verkeerdelijk dachten ze dat de McEllyhun enige bezigheid kon zijn, maar er zijn nog zovele andere manieren hoe men de avond kan omkrijgen. Toch hopen ze dat de pub snel terug open gaat: daar kunnen de 2 vrienden hun natuurlijk geen ongelijk in geven.

Dag 6 in de ogen van de Rakkers

Dag 6: spanning alom. Vandaag is het bezoekdag!
‘s Ochtends hadden de rakkers de kans om rustig wakker te worden tijdens een Goa-sessie, professioneel begeleid door Martijn Stiers.

Zondag betekent broodjes van de bakker en dat is op kamp niet anders: heerlijke chocobroodjes, krokante croissants en sandwiches à volonté werden verorberd samen met een glaasje melk.

Sommige jongens begonnen na zes dagen stilletjes een lijfgeur af te stoten en omdat de ouders vandaag een bezoekje kwamen brengen, werd de jongens grondig gedoucht.
Kleertjes geplooid, tenten geborsteld en valiesjes opgeruimd. Om 12u waren de leden klaar voor bezoekdag.

Om de vriendschapsband te versterken en even te genieten van de rust en natuur trokken we na de platte rust voor een korte bezinning het bos in.

Na deze bezinning gingen de jongens terug naar de kampweide en konden ze hun ouders in de armen vliegen. Sommige leden trokken samen met de ouders richting de Ourthe om daar te genieten van het mooie weer. Andere leden genoten dan weer op de wei van een frietje met een hamburger, bereid door keukenploeg.

Toen de ouders naar huis gingen, had natuurlijk geen enkele rakker van deze stoere rakkergroep heimwee.

’s Avonds gingen de rakkers een kampvuur maken in het kampje van de oudsten. Deze zijn namelijk vertrokken op tweedaagse en de drie jongste afdelingen zijn eventjes koning te rijk.

Met een warme marshmallow in de maag gingen de rakkers slapen, fantaserend over wat er morgen komen zal…