Kabouterblog

Jawel u ziet het goed, de tweede blog van dit jaar is al gearriveerd. De tweede blog al?! Jaa want het is al weer eind oktober en het einde van de maand betekend een nieuwe blog. In deze blog hebben wij de eer om jullie wat meer te vertellen over wat de jongste afdeling van onze Chiro, namelijk de Kabouters, allemaal heeft uitgespookt (om in Halloween thema te blijven 😉) sinds het begin van dit Chirojaar. Maar we zullen eerst eens laten zien wie onze Kabouters dit jaar zijn.

Wie zijn de Kabouters?

De Kabouters zijn dit jaar in totaal met 22 leden. In alfabetische volgorde zijn dit Bram, Casper, Gus, Kobe, Lenn, Loewie, Louis D., Louis G., Louis V., Lowie, Mathis, Matthias, Maxim, Naím, Olivier, Roderick, Rune, Toon, Tuur K., Tuur V., Vic en Yanou oftewel BCGKLLLLLLMMMNORRTTTVY. De eerste letters van alle namen achter elkaar ziet er misschien een beetje gek, lang en nog eens gek uit, maar past des te beter bij onze gekke groep, die uren lang de gekste spelletjes kan spelen. Deze gekke jongemannen worden dit jaar geleid door hun 4 leiders (of lijders?) Aaron, Bjorn, Laurens en Stijn. Zij zullen dit jaar hun best doen om deze zotte bende in bedwang te houden en hun een geweldig Chirojaar te bezorgen.

Wat hebben we al allemaal gedaan?

Heeeeeeeeel veel spelletjes, geknutseld, kietelgevechten, wandelen enzovoort en zo verder. De Kabouters hebben al als schapen en herders gezocht naar de beste wei om te spelen en verkleed als kabouters lieten ze aan de hand van klei aan hun leiders ook zien hoe een echt kabouterdorp, een echte kabouter en een echte paddenstoel er uit zien. En dat allemaal in 1 maand tijd, stel je eens voor wat de Kabouters de rest van het jaar nog te wachten kan staan. Wij kijken er alvast naar uit!

Dag van de Jeugdbeweging

Vrijdag 18 oktober, een dag zoals een ander. Of toch niet?! Neen, natuurlijk niet. Het was Dag van de Jeugdbeweging. Alle kinderen groot en klein die lid zijn bij een jeugdbeweging konden op deze dag in hun uniform naar school. Zo konden ze aan alle klasgenoten en leerkrachten laten zien dat ze een fier lid zijn van een jeugdbeweging. En de oudsten gingen naar jaarlijkse gewoonte natuurlijk eerst nog ontbijten op het Dusartplein.

Dia-avond

Ongeveer een 100-tal dagen geleden, op het begin van ons kamp, was iedereen met verstomming geslagen toen Eddy plots opstond in de kerk om de leiders onder hun voeten te geven. Ze hadden namelijk geen kampthema! Wat erna volgde waren de 10 beste dagen uit Eddy zijn leven. Een lange tocht met veel verhalen en veel nieuwe vrienden. Maar een tijdje na dat geweldige kamp begon Eddy de Chiro toch wel opnieuw heel hard te missen en besloot hij de Chirojongens nog eens te bezoeken. Daar hadden de leiders het perfecte idee om het gemis van Eddy te verhelpen namelijk alle foto’s opnieuw bekijken! Het werd een toffe avond met een nostalgische terugblik en een toffe babbel maar bovenal een avond vol Chiro Herk.