Kerelblog

In deze moeilijke tijden proberen we ons allemaal bezig te houden en dat is niet altijd even makkelijk. Volle dagen achter de PlayStation zitten is nu ook niet dat dus hopelijk houdt deze gloednieuwe Kerelblog jullie toch een goede tien minuten bezig! En denk eraan: blijf in uw kot!

Wie zijn de kerels

De kerels zijn de tweede oudste groep en zijn jongens van 15-16 jaar. Ze zijn dit jaar met 17: Flor, Klaas, Emile, Jona, Ethan, Raul, Robert, Dries, Lars, Teun, Gijs, Rico, Robbe L., Robbe F., Maxime, Rune en Jasper.

Ze zijn een groep echte pubers die graag kattenkwaad uithalen en de KSA lastig vallen. Niet altijd even actief en soms zelfs tam, maar zich amuseren doen ze zeker wel!

Instuif

Instuif is deze editie helaas niet doorgegaan door het gevreesde coronavirus, zowel de leden als de leiders keken er al naar uit om nog eens een toneeltje voor te brengen. De maffia stal de knuffels van de jongens, de Mexicanen hadden weer ruzie met de cowboys, Samson en Gert waren ook van de partij en nog zo veel meer.

De kerels vonden inspiratie voor hun stuk toen ze terug dachten aan een gebeurtenis op hun weekend. Rico probeerde een TV en digi-box aan de praat te krijgen maar dit lukte niet. Er miste een HDMI-kabel. En zo kwam ‘De zoektocht naar de HDMI-kabel’ tot leven. Er is gelukkig wel nog een kleine aftermovie online waar jullie kunnen zien hoe de toneeltjes van iedere afdeling eruit zagen. Jammer genoeg niet uitgevoerd door uw kleine kapoen maar door een leidingsploeg die er toch het beste van wil maken. Volgende editie geven we er een nog dikkere lap op!

Spaghetti avond

De Kerels organiseerden zoals elk jaar ook weer hun befaamde spaghetti avond. Hiervoor waren ze talrijk aanwezig en buiten dat het ijs en de wijn snel op waren, ging alles goed. Nadat iedereen weg was, de afwas gedaan was (met wat hulp van een aantal vrijwilligers) en alles was opgeruimd konden ook de kerels hun bedje in. Spaghetti avond is een stressvolle en spannende avond voor zowel de leiding als de kerels maar gelukkig worden ze wel beloond voor hun harde werk.

De vruchten hiervan hebben ze ook al geproefd. De kerel leiders hadden een weekend voorbereid waar de jongens gingen karten in Kiewit en waar ook een homemade sauna aan de pas kwam. De kas is uiteraard nog niet leeg en hopelijk kunnen ze op kamp nog genieten van talrijke activiteiten!

Online activiteiten

Door het coronavirus kunnen de zaterdagnamiddagen ook niet doorgaan, dit vindt natuurlijk iedereen super jammer. Maaaaarrr dat houdt ons niet tegen om ons toch te amuseren op zaterdag. Zo is er al een online activiteit geweest waar de Chiro ging strijden tegen de KSA. Wij kijken alvast uit naar de eerste zaterdag dat we jullie terug kunnen zien. #BlijfInUwKot