X-Teamblog

Beste Chirosympathisant

Om te beginnen wensen wij u graag veel geluk en een goede gezondheid toe voor het nieuwe jaar. Omdat veel leiders in januari hard studeren en even minder tijd hebben voor de Chiro, is het tijd dat het X-Team deze blog even overneemt.

Wie is het X-Team

Het X-Team is een groep van zestien enthousiaste en knappe koppen die al een Chiro-Herk-leiderscarrière achter de rug hebben, maar de Chiro zeker nog niet kunnen loslaten. Iedere maand komen wij samen om te vergaderen over de komende activiteiten (zet 9 mei al maar in je agenda want dan organiseren we een Quiz!) en om natuurlijk eens bij te praten met “ne frisse bok”. Deze straffe mannen zijn: Dieter, Robrecht (Robbie), Tom, Lennert, Stijn (Stein), Zjef, Jonathan (Johno), Alexander, Simon (Gils), Robin, Bert, Daan (Van Hirtum), Jasko (Jaxo), Daan (Joenghe), Tim, Martijn en Jander.

Examens

Tijdens de maand januari moeten veel leiders studeren, waardoor ze op zaterdag helaas de Chironamiddag missen. Dan doet de leiding beroep op het X-Team. Wij ondersteunen hen en bezorgen de leden een toffe Chironamiddag, zoals we dat vroeger zelf zo graag deden (stiekem zijn we zelf ook blij dat we ons nog eens mogen uitleven aan de Beemdgalm).

Iedere X-Teamer kiest ook een eigen afdeling waarvoor we graag inspringen. Zo gaan we bijvoorbeeld op weekend de leiding helpen om het hen iets gemakkelijker te kunnen maken.

X-Teamindeling:

• Kabouters: Bert, Zjef en Robin
  • Speelclub: Jasko, Tom en Joenghe
  • Rakkers: Van Hirtum, Dieter en Stein
  • Toppers: Tim en Martijn
  • Kerels: Lennert, Johno en Jander
  • Aspi’s: Simon, Alexander en Robbie
  • X-QUIZ-IT

Samen met een nieuw decennium volgt is er dit jaar ook een nieuwe activiteit van het X-team. Op 9 mei 2020 zal de eerste editie van X-Quiz-it doorgaan. Een strijd vol wijsheid zoals u nog nooit eerder heeft gezien. Op die dag zal er voor eens en voor altijd (tot de volgende editie) worden uitgemaakt welke groep de slimste is in Herk en omstreken. Wees daarom allen welkom geheten in de Elckerlyc, want daar zal het te doen zijn. Schrijf jullie in per 3 of 5 personen, bedenk een passende groepsnaam en voor slechts 25 euro per groep doen jullie mee aan een wat een avond vol plezier zal worden! Meer info rond de inschrijvingen zal snel volgen.

Nieuwjaarsreceptie

Op zaterdag 4 januari organiseerden we na de Chiro reeds onze derde nieuwjaarsreceptie voor alle ouders van de leden. We stelden voor de Beemdgalm een tentje op met daarbuiten enkele vuurkorven die voor de nodige opwarming zorgden. Voor de kleine honger kon je ook een lekkere spekfakkel verkrijgen die met liefde gebakken werd. Via deze weg nogmaals bedankt alle aanwezigen om samen met ons de eerste Chiro van het nieuwe jaar goed in te zetten, want ook dit jaar was de receptie weer een succes!

Ziezo, dit was de maand januari “door de ogen van het X-Team”. Wij hopen alvast dat 2020 even mooie Chiromomenten en -herinneringen met zich meebrengt als 2019.

Groetjes

X-Team